Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa - Mińsk Mazowiecki: Jest szansa na poprawę przepustowości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa - Mińsk Mazowiecki: Jest szansa na poprawę przepustowości
Odcinek linii kolejowej nr 2 w obszarze aglomeracji warszawskiej jest od kilku lat znacząco przeciążony. Po niej kursują składy kilku przewoźników pasażerskich oraz składy towarowe. Dodatkowo stale wzrastająca liczba pasażerów w pociągach KM I SKM powoduje, że uruchamiane są kolejne składy. Dlatego zarządca infrastruktury zaplanował prace, które mają poprawić przepustowość tego wąskiego gardła i przynajmniej doraźnie rozwiązać problem przeciążenia linii.

W godzinach szczytu Koleje Mazowieckie uruchamiają w relacji Warszawa - Siedlce po trzy pary pociągów. Do tego dochodzą dwie pary pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej, których punktem krańcowym w kierunku wschodnim jest stacja Sulejówek Miłosna. Również PKP Intercity uruchamia kursujące po linii składy w kierunku Terespola i Lublina, a dodatkowo paneuropejskim korytarzem E20, którego linia jest fragmentem, kursuje sporo pociągów towarowych. W takich okolicznościach zmodernizowana kilka lat temu linia jest mocno przeciążona i bez inwestycji infrastrukturalnych sytuacja poprawie nie ulegnie. Na szczęście te mają nadejść niebawem, choć - jak zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe - póki co na niewielką skalę.

Niewielkim nakładem środków

- Przygotowujemy projekty, które pozwolą zwiększyć przepustowość trasy do Mińska Mazowieckiego - wyjaśnia rzecznik zarządcy infrastruktury Maciej Dutkiewicz. - W pierwszej kolejności skupimy się na przebudowie i rozbudowie posterunków ruchu - będą to różnego rodzaju usprawnienia pozwalające zwiększyć liczbę miejsc, w których pociągi dalekobieżne mogą wyprzedzać regionalne. Zakładamy również przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zagęszczenie semaforów - dodaje. Jednym z elementów zaplanowanych prac będzie budowa dodatkowego toru odstawczego.

Jak podkreśla Maciej Dutkiewicz, te wszystkie działania zostaną przeprowadzone w krótkim czasie, z maksymalnym ograniczeniem utrudnień dla pasażerów. - I oczywiście z efektem pozwalającym elastyczniej niż dotąd zarządzać ruchem pociągów na trasie Warszawa - Sulejówek - Mińsk Mazowiecki - Siedlce - zaznacza.

Zaplanowane przedsięwzięcie miałoby zostać zrealizowane w najbliższych latach. Wiadomo, że PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają wystąpić o wsparcie unijne w ramach budżetu UE 2014-2020 na realizację tych inwestycji.

To jednak nie jedyne zaplanowane działanie. Wciąż nie jest wykluczona budowa dodatkowych torów na fragmencie linii kolejowej nr 2, jednak nie ma bliższych deklaracji, kiedy ta inwestycja miałaby zostać zrealizowana.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

LCS Terespol: Co zostało do zrobienia?

Infrastruktura

LCS Terespol: Co zostało do zrobienia?

Kasper Fiszer 21 maja 2021

Lubelskie: Kilkaset podpisów za przywróceniem pociągu

Pasażer

Lubelskie: Kilkaset podpisów za przywróceniem pociągu

Podlasie24.pl/jar, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2012

Siedlce: Wiadukty zostają, kładka do rozbiórki

Infrastruktura

Siedlce: Wiadukty zostają, kładka do rozbiórki

lp, Rynek Kolejowy 16 marca 2014

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

LCS Terespol: Co zostało do zrobienia?

Infrastruktura

LCS Terespol: Co zostało do zrobienia?

Kasper Fiszer 21 maja 2021

Lubelskie: Kilkaset podpisów za przywróceniem pociągu

Pasażer

Lubelskie: Kilkaset podpisów za przywróceniem pociągu

Podlasie24.pl/jar, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2012

Siedlce: Wiadukty zostają, kładka do rozbiórki

Infrastruktura

Siedlce: Wiadukty zostają, kładka do rozbiórki

lp, Rynek Kolejowy 16 marca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5