Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa – Grodzisk: Niebawem umowa z wykonawcą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa – Grodzisk: Niebawem umowa z wykonawcą
fot. Kasper FiszerPociąg osobowy w Grodzisku Mazowieckim
PKP PLK dokonała dziś przeglądu linii nr 447. Trasa z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego ma przejść gruntowny remont, po którym pociągi pasażerskie przyspieszą z 80 do 120 km/h. Roboty zaczną się na początku maja.

Dziś około południa przedstawiciele centrali PKP PLK, w tym prezes spółki Ireneusz Merchel, wzięli udział w objeździe drezyną WOA-29 linii kolejowej nr 447. Podmiejska trasa łącząca Warszawę z Grodziskiem Mazowieckim przygotowywana jest do remontu, który ma rozpocząć się już w maju. Największe utrudnienia będą jednak czekały pasażerów od września, kiedy wprowadzone zostanie całodobowe zamknięcie obu torów.

Półtora roku utrudnień, z czego rok – bardzo dużych

– W pierwszej połowie kwietnia podpiszemy umowę na roboty z wykonawcą – zapowiedział podczas krótkiej konferencji prasowej w Grodzisku Mazowieckim prezes Ireneusz Merchel. – Następnie będzie miał on 28 dni na przygotowanie szczegółowego harmonogramu prac – stwierdził. Ramowy terminarz jest jednak znany już dziś: w maju ruszyć mają prace w obrębie dalekobieżnej linii nr 1 związane z przebudową grodziskiego przejścia podziemnego. Przez dwa miesiące zamknięty będzie tor nr 1, przez kolejne dwa – nr 2.

We wrześniu zamknięta zostanie natomiast linia podmiejska. Ruch będzie wstrzymany całkowicie na okres dwunastu miesięcy. Później pociągi wrócą na linię 447, ale utrudnienia potrwają jeszcze przez dwa miesiące, ich zakres ma być jednak o wiele mniejszy. Wszystkie prace zakończą się jeszcze w 2018 r.

Podróż o kilka minut krótsza

Jak stwierdził Ireneusz Merchel, znaczenie inwestycji jest bardzo duże, bo trasa do Grodziska odgrywa istotną rolę w obsłudze węzła warszawskiego. – Codziennie korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy ludzi – podkreślał. Po zakończeniu robót znacznie wzrosnąć mają parametry techniczne linii, bo prędkość maksymalna zostanie podniesiona z 80 do 120 km/h. – Choć skrócenie czasu przejazdu nie będzie wielkie, nawet kilka minut ma w tym przypadku dużą wagę – ocenił.

W jego opinii ważne jest też to, że poprawi się nie tylko czas przejazdu, ale i przepustowość. – Możliwe będzie uruchamianie większej liczby pociągów – podkreślał. Na czas robót podróżni muszą jednak przygotować się na uciążliwości związane z przejęciem obsługi przez autobusy zastępcze.

Wybór oferty w innym postępowaniu jest opóźniony

PKP PLK potwierdziły też wcześniejsze informacje o unieważnieniu wyboru oferty w przetargu na realizację robót na odcinku Sadowne – Czyżew. W tym przypadku chodzić ma o oświadczenie jednej z osób złożone w jednej z ofert, które zostało zakwestionowane przez firmę składającą odwołanie. Komisja przetargowa ma zebrać się ponownie i dokonać powtórnego wyboru. – Nie widzimy zagrożenia przekroczenia harmonogramu robót – stwierdził Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego zarządcy infrastruktury.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5