Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zapada się tor na linii 353 pod Sątopami. PLK zapowiada prace

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zapada się tor na linii 353 pod Sątopami. PLK zapowiada prace
fot. NDIZdjęcie ilustracyjne
PKP PLK poszukują wykonawcy wzmocnienia nasypu na linii 353 między Sątopami Samulewem a Czerwonką. Prace będą wymagały kilkumiesięcznych zamknięć każdego z torów. Są jednak konieczne do wykonania, ponieważ torowisko zapada się i przesuwa.

Linia w miejscu, w którym zaplanowano prace, przebiega prosto. Wysokość nasypu wynosi od 2 do 4 metrów. Oba tory na wskazanych w dokumentacji odcinkach (około kilometra 331 i 332) mają tendencję do przesuwania się na zewnętrzną stronę nasypu i zapadania w położeniu.

Po palowaniu – nowa nawierzchnia i sieć

Do wzmocnienia nasypu wybrano technologię iniekcji strumieniowej Jet Grouting (palowanie). Na fragmentach objętych pracami, a także na blisko półkilometrowym odcinku między nimi, nawierzchnia torowa ma być rozebrana i odtworzona z nowych materiałów (szyny 49E1 na podkładach strunobetonowych). Również zdemontowane elementy sieci trakcyjnej (łącznie 26 sztuk konstrukcji wsporczych) powinny zostać po zakończeniu prac zastąpione nowymi.

Po zakończeniu prac dopuszczalne naciski na oś mają wzrosnąć z 206 do 221 kN, a prędkość maksymalna pociągów pasażerskich – z 100 do aż 200 km/h. Ten drugi parametr będzie oczywiście miał na razie – choćby ze względu na długość wytypowanych do wzmocnienia fragmentów – charakter czysto teoretyczny.

Ruch w czasie prac będzie odbywał się jednotorowo. Zamknięcie toru 1 na szlaku Czerwonka – Sątopy Samulewo przewidziano na okres od 2 września bieżącego do 10 stycznia przyszłego roku. Tor nr 2 ma być zamknięty w dniach 31 marca – 1 sierpnia 2025 r. Prace nie powinny spowodować dużych utrudnień w ruchu bowiem po linii kursuje obecnie (na czas objazdów z uwagi na prace na linii od Giżycka do Ełku) jedynie 6 par pociągów regionalnych, jest tu też średnio intensywny ruch towarowy.

Większość prac – jeszcze w tym roku

PKP PLK udostępnią przyszłemu zwycięzcy przetargu gotowe już projekty wykonawcze. Termin kontraktowy upłynie 29 sierpnia 2025 r. 62% zadania (pod względem wartości) ma jednak być wykonane jeszcze w bieżącym roku.

Wymagane od oferentów doświadczenie to wzmocnienie w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej dwóch odcinków nasypów linii kolejowych o długości co najmniej 1 km każdy. Konieczne jest też wykazanie się wykonaniem co najmniej jednego zadania związanego z demontażem lub odsunięciem i ponownym montażem sieci trakcyjnej oraz wymianą konstrukcji wsporczych na odcinku nie krótszym niż 300 m. Wadium wynosi 165 200 zł.

Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena. Oferty można składać do godziny 10:00 29 lipca.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5