ING Lease (Polska) Sp. z o.o. złożyła odwołanie do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odnośnie przetargu na leasing operacyjny 3 dwuczłonowych szynobusów dla województwa warmińsko-mazurskiego.
Protestujący wniósł o skreślenie lub zmianę zapisów w SIWZ, narzucających oferentowi wykazanie się wykonaniem zamówienia polegającego na leasingu operacyjnym autobusów szynowych, przy pozostawieniu obowiązku wykazania wykonania leasingu operacyjnego o wartości co najmniej 30 mln zł.
"Odwołujący nie kwestionuje postawionego przez zamawiającego obowiązku wykazania się realizacją zamówienia o wartości co najmniej 30 mln zł polegającego na leasingu operacyjnym. Jednakże w ocenie odwołującego, obowiązek wykazania się wykonaniem zamówienia polegającego akurat na dostawie w formie leasingu operacyjnego wyłącznie autobusów szynowych, w sposób nieuzasadniony narusza zasady uczciwej konkurencji, poprzez wykluczenie z postępowania podmiotów posiadających wiedzę i doświadczenie w zakresie leasingu, o analogicznej wartości, jednakże innych przedmiotów, w tym innych pojazdów szynowych. Leasing autobusów szynowych, w opinii odwołującego, nie stanowi na tyle odmienne formy leasingu operacyjnego od leasingu operacyjnego innych przedmiotów, aby uprawnionym było dokonywanie takiego ograniczenia przez zamawiającego" - czytamy w piśmie ING Lease.
Ponadto ING Lease pragnie zmiany postanowień SIWZ, które ustalą okres spłat rat leasingu na co najmniej 69 miesięcy licząc od dostawy ostatniego autobusu szynowego.
Protestujący chce wprowadzić takie zmiany, aby ustalić wartość "wykupu przedmiotu leasingu w wysokości nie niższej niż hipotetyczna wartość rynkowa zdefiniowana w art. 17a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych".