Warmińsko-mazurski urząd marszałkowski jest zadowolony z wyników frekwencji osiąganych na trasie Olsztyn – Szczytno – Wielbark – Chorzele. Potwierdza też, że za pół roku jeden z kursów będzie wydłużony do Ostrołęki. Dotychczasowe doświadczenia mają wskazywać, że skierowanie pociągów do kolejnych miejscowości podnosi zainteresowanie pasażerów.
Minęło nieco ponad pół roku od przywrócenia ruchu kolejowego na linii nr 35 pomiędzy leżącym w województwie warmińsko-mazurskim Szczytnem a stacją Chorzele znajdującą się tuż za granicą regionów, na administracyjnym Mazowszu. Organizatorem połączeń pasażerskich jest marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. Wraz z operatorem, Polregio, w marcu tego roku wprowadził on dużą podwyżkę cen biletów na przejazd nowymi pociągami.
Pasażerów stopniowo przybywa pomimo wzrostu cen
Po kwartale funkcjonowania połączenia zlikwidowane zostały bowiem oferty promocyjne, a pasażerom wydawane są bilety w cenach zgodnych z podstawową taryfą przewoźnika. Realny wzrost opłat sięgnął nawet 100 proc., bo za podróż w relacji Szczytno – Chorzele trzeba zapłacić 16 zł, podczas gdy w okresie od grudnia 2023 r. do marca 2024 r. kosztowała ona 8 zł. – Powrót do oferty taryfowej Polregio nie wpłynął na frekwencję w pociągach – zapewnia jednak Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
– Możemy też potwierdzić, że wraz z upływem czasu podróżnych przybywa – usłyszeliśmy w samorządzie. Urząd nie przedstawił jednak konkretnych liczb świadczących o rosnącej popularności połączenia. Podkreślił natomiast, że korzystających z pociągów jest więcej niż w latach ubiegłych, gdy dwukrotnie na kilka miesięcy uruchamiano przewozy na krótszym odcinku linii nr 35 – ze Szczytna do Wielbarka. Każdorazowo przyczyną wstrzymywania przewozów było niskie zainteresowanie ofertą.
– Każda dłuższa relacja zwiększa prawdopodobieństwo wyższej liczby pasażerów – przekonuje UMWWM. Szansą na dalsze zwiększenie popularności połączeń kolejowych na styku województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego jest więc zapowiadane już przez Koleje Mazowieckie wydłużenie tras części kursów organizowanych przez oba regiony. Mazowsze ma od połowy grudnia tego roku uruchomić dwie pary połączeń w relacji Ostrołęka – Chorzele – Wielbark – Szczytno. Polregio pojedzie zaś do Ostrołęki.
Marszałek z Olsztyna sfinansuje cały kurs do Ostrołęki
Taką organizację ruchu potwierdził właśnie także Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – Od rocznego rozkładu jazdy 2024/2025 na linii stycznej nr 35 w wyniku uzgodnień między województwami planujemy realizować połączenie z Olsztyna do Ostrołęki i z powrotem, którego operatorem będzie Polregio – wskazuje samorząd. Organizatorem kursów na całej trasie, także na obszarze sąsiedniego regionu, będzie UMWWM.
Urząd marszałkowski z Warszawy zorganizuje i sfinansuje zaś w całości połączenia KM do Szczytna.
Służby prasowe olsztyńskiego marszałka zapewniają, że dokładają wszelkich starań, by w każdym przypadku pasażerowie mogli liczyć na dogodne skomunikowania pociągów w Chorzelach i Szczytnie. To istotne, bo bezpośredni kurs Regio z Olsztyna do Ostrołęki będzie odbywać się tylko raz na dobę. W obu tych miastach możliwe mają być przesiadki w dalszych kierunkach.