Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Warmińsko-mazurski Elf szykuje się do powrotu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Warmińsko-mazurski Elf szykuje się do powrotu
Fot. EN62-001
Odstawiony od października 2022 roku jedyny pociąg Elf województwa warmińsko-mazurskiego powinien wreszcie wrócić na tory. Pesa Mińsk Mazowiecki zakończyła naprawę główną, ale trzeba jeszcze troszkę na niego poczekać.

O kuriozalnym zakupie pojedynczego zespołu trakcyjnego, objętego aż 50-letnią gwarancją producenta pisaliśmy nieraz. Pojazd który jest jedyną trzyczłonową jednostka z pierwszej serii Elfów, wszedł do służby w 2012 roku; ale jej przebieg jest wyjątkowo pechowy. Aby nie stracić gwarancji województwo naprawia go tylko u producenta - a że to EN62-001 jest jedynym pojazdem swojego typu w Polsce, jego naprawy są bardzo kosztowne. W końcu półtora roku temu województwo stwierdziło, że go sprzeda, zamiast przeprowadzić naprawę główną poziomu P5, ale nie było chętnych.

Ostatecznie samorząd znalazł brakujące środki, dzięki którym Polregio mogło zlecić naprawę. Wykonana została przez Pesę Mińsk Mazowiecki, a pojazd 3 kwietnia widzieliśmy na linii nr 9 w Warszawie. Pociąg miał wrócić do właściciela na początku lutego, ale termin został wydłużony ze względu na dodatkowe prace. W ramach naprawy P5 wymieniana jest m. in. instalacja elektryczna, a naprawę przechodzą wózki, zestawy kołowe, sprzęgi, silnik trakcyjny czy przekładnie.
Jak udało nam się dowiedzieć, pociąg wróci do obsługi ruchu w okolicach majówki - najpierw musi zostać dokładnie sprawdzony przez przewoźnika a potem... trzeba od nowa wykonać autoryzację pojazdu dla maszynistów. Elf był odstawiony tak długo, że dokumenty prowadzących pojazdy wygasły.

W tym roku samorząd województwa zapowiedział już dodatkowe 16 mln złotych na podwyżki dla pracowników Polregio. Przekonuje również, że rozwija swoją siatkę połączeń, włączając do niej nowe miasta. Niestety ponieważ nie idzie za tym odpowiedni wzrost pracy przewozowej, jednocześnie obniżana jest liczba połączeń na już istniejących liniach.

Do obsługi większej liczby połączeń samorządowi brakuje m. in. taboru. Nie zgłosił on jednak żadnych wniosków do konkursu CUPT, a wartym ponad 12 mld złotych regionalnym programie KPO na kolej przeznaczono tylko 60 mln złotych (i jest to projekt infrastrukturalny). Nawet 14 nowych jednostek do obsługi tego regionu chciałoby w ramach KPO Polregio, ale sfinansowanie wkładu własnego nie będzie łatwe.  
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Śląski Elf pełen gwiazd [zdjęcia] [film]

Fotorelacje

Śląski Elf pełen gwiazd [zdjęcia] [film]

Jakub Madrjas 14 grudnia 2022

Złoty Elf „Powstaniec Śląski” wyruszył w trasę [zdjęcia]

Fotorelacje

Wielkopolska ma pieniądze na pociągi spalinowe i czeka na Elfy 2

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Śląski Elf pełen gwiazd [zdjęcia] [film]

Fotorelacje

Śląski Elf pełen gwiazd [zdjęcia] [film]

Jakub Madrjas 14 grudnia 2022

Złoty Elf „Powstaniec Śląski” wyruszył w trasę [zdjęcia]

Fotorelacje

Wielkopolska ma pieniądze na pociągi spalinowe i czeka na Elfy 2

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5