PKP PLK remontują linię kolejową nr 223 na odcinku od Czerwonki do Biskupca. To efekt porozumienia z firmą Egger, która chce wozić towary koleją. Prace mają zakończyć się w tym roku.
Trwają prace przy remoncie odcinka linii kolejowej nr 223 między Czerwonką a Buskupcem. To efekt porozumienia, zawartego w czerwcu zeszłego roku z firmą Egger, która stawia fabrykę płyt biurowych w Biskupcu i zamierza wykorzystywać kolej do transportu towarów. – Firma buduje bocznicę odgałęziającą się tuż za stacją Biskupiec – informuje Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK. Egger zobowiązał się wykorzystywać modernizowaną linię kolejową przez okres min. 30 lat.
Roboty obejmują wymianę toru na całym ośmiokilometrowym odcinku. – Przebudowywane są także tory i rozjazdy na stacji Biskupiec. Wymieniana jest nawierzchnia oraz urządzenia srk na przejazdach kolejowo-drogowych. Montowane są urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów oraz świetlne semafory, które zastąpią semafory kształtowe – wskazuje Martyn Janduła.
Przebudowa ma zakończyć się jeszcze w tym roku. – Prace pozwolą na zapewnienie dobrych warunków dla transportu towarów w województwie warmińsko-mazurskim. Po pracach będzie sprawny przejazd pociągów towarowych z prędkością 70 km/h – mówi przedstawiciel PKP PLK.
Prace nie obejmują infrastruktury pasażerskiej na stacji w Biskupcu, choć na peronie pojawiło się nowe oświetlenie dla potrzeb jazd manewrowych. – W toku przygotowań do prac wystąpiliśmy do Przewozów Regionalnych z pytaniem o plany uruchomienia połączeń na odcinku Czerwonka – Biskupiec. Przewoźnik w odpowiedzi nie wyraził zainteresowania uruchomieniem pociągów pasażerskich do Biskupca – informuje Martyn Janduła. Polregio jak dotąd nie odpowiedziało na nasze pytania dotyczące tej linii.
Niewykluczone, że temat modernizacji zapomnianej linii na dalszym
wróci w nowej perspektywie finansowej UE.