Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wariant nowej linii kolejowej Niemcy - Austria wybrany. Aż trzy tunele

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wariant nowej linii kolejowej Niemcy - Austria wybrany. Aż trzy tunele
Fo. Siegele Roland, GFDL
Zapadły decyzje w sprawie przebiegu nowej linii kolejowej z Niemiec w stronę Austrii i Włoch. Szacowany koszt przedsięwzięcia to 7,2 mld euro. 

7 lat potrzebowały Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) na decyzję w sprawie przebiegu północnego odcinka trasy prowadzącej w stronę Austrii i Włoch. Główną funkcja niemieckiego odcinka ma być kanalizowanie przejazdów (głównie towarowych) kierowanych dalej na południe. Dzięki rozbudowie trasa Monachium-Werona, będąca częścią korytarza transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) łączącej Skandynawię z Morzem Śródziemnym, stanie się też w pełni czterotorowa.

Ponad 200 spotkań z mieszkańcami doliny Innu w Górnej Bawarii, wiele kosztorysów oraz dialog współkoordynowany przez polityków zaowocowały projektem trasy, która liczyć ma 54 km i prowadzić z Ostermünchen (na północ od miejscowości Rosenheim) aż do Kufstein/Schaftenau (w austriackim Tyrolu) trzema tunelami – najdłuższy z nich ma mieć długość 13 kilometrów i stać się najdłuższym kolejowym tunelem w Niemczech. Aż 60% tej trasy przebiegać będzie pod ziemią.

Realizacja projektu potrwa 20 lat. Konkretny projekt powstanie w najbliższych latach, potem nastąpi proces zezwoleń włącznie z oficjalną decyzją parlamentu. Szacowany koszt przedsięwzięcia na dzień dzisiejszy to 7,2 mld euro. Ruch na linii z Niemiec do Włoch poprawi się jednak już w 2028 roku po ukończeniu budowy tunelu Brenner Base o długości 64 km, a wiodącego z Innsbrucku aż do miejscowości Fortezza/Franzensfeste.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Infrastruktura

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Witold Urbanowicz 10 maja 2022

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Świat

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Roman Czubiński 08 września 2020

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Infrastruktura

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Witold Urbanowicz 10 maja 2022

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Świat

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Roman Czubiński 08 września 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5