Od niedzieli podróżni na trasie Wrocław – Jelenia Góra korzystają z nowego przystanku Wałbrzych Centrum. Zatrzymają się na nim wszystkie pociągi regionalne. Zadaszone perony i windy ułatwiają korzystanie z kolei. Wałbrzych Centrum zbudowały PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach projektu obejmującego również modernizację stacji Świebodzice i Wałbrzych Szczawienko za 85 mln zł, ze środków budżetowych.
Podróżni na przystanku Wałbrzych Centrum mogą skorzystać z ponad 30 pociągów. Kilka minut zajmie połączenie z wałbrzyskimi stacjami: Wałbrzych Szczawienko, Miasto, Fabryczny i Wałbrzych Główny. Czas przejazdu z Wrocławia na perony Wałbrzycha Centrum zajmie ok. 1 godz.10 min., a z Jeleniej Góry ok.1 godz.
Peron nowego przystanku wyposażony jest w długa wiatę. Zamontowane są siedzenia oraz tzw. spoczniki do odpoczynku na stojąco. Orientację w podróży ułatwią tablice informacyjne i rozkłady jazdy. Na peronie nowego przystanku zamontowana jest winda. Komunikację ułatwi przejście podziemne. Obiekt jest oświetlony, zostały zamontowane ścieżki prowadzące oraz balustrady odgradzające.
– Wałbrzych Centrum to kolejny nowy przystanek na terenie Dolnego Śląska. Dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych zyskują mieszkańcy Wałbrzycha oraz województwa. W całym kraju zwiększa się dostęp do pociągów i możliwy staje się rozwój połączeń regionalnych i dalekobieżnych. Na poprawę warunków podróży wykorzystujemy środki budżetowe oraz przewidziane w projektach współfinansowanych ze środków unijnych – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
Drugi peron na przystanku Wałbrzych Centrum dodatkowo ułatwi obsługę w I kwartale 2021 r. Ze względu na trudne warunki terenowe – występujące z obu stron skarpy oraz dużą różnicę poziomów, sięgającą nawet do 5,0 m – platformy peronów zostały posadowione na żelbetowych palach (po 177 sztuk pali pod każdy peron, o przekroju 52 cm). Budowa nowego przystanku prowadzona była przy utrzymaniu przejezdności linii w kierunku Jeleniej Góry i Wałbrzycha Miasto.
Budowa przystanku Wałbrzych Centrum realizowana jest w ramach jednego projektu, obejmującego również przebudowę stacji Świebodzice i Wałbrzych Szczawienko. Wartość tego projektu, finansowanego ze środków budżetowych, wynosi prawie 85 mln zł (netto).
Na stacji Świebodzice podróżni od ponad roku korzystają z efektów przebudowy. Perony mają wiaty i ławki oraz są dostępne dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zachowano historyczny charakter kompleksu stacyjnego. Przebudowany układ torów oraz perony zostały dostosowane do lepszej obsługi pociągów – szczególnie pociągów dalekobieżnych.
Na stacji Wałbrzych Szczawienko zostały przebudowane dwa perony. Stacja została wyposażona w nowe urządzenia sterowania ruchem. Przebudowane tory i wymieniana sieć trakcyjna umożliwiają jazdę pociągów z prędkością do 100 km/h. Modernizacja stacji objęła też dwa pobliskie wiadukty i most nad rzeką Pełcznicą.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.