Ponad 12 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe na prace na trasie Wałbrzych – Kłodzko. Roboty zostały przedłużone – początkowo miały trwać trzy miesiące.
Koleje Dolnośląskie
borykają się z utrudnieniami spowodowanymi przez prace PKP PLK. Jednocześnie zamkniętych było w tym roku nawet dziewięć odcinków linii kolejowych. Niedawno przewoźnik dostał od zarządcy infrastruktury informację, że przedłużone zostanie zamknięcie odcinka linii 286 Wałbrzych Główny – Głuszyca. Prace mają potrwać aż do końca listopada.
Na prace realizowane przez należącą do PLK spółkę Dolkom przewidziano początkowo trzy miesiące. Objęły wymianę 3,5 tys. podkładów i montaż bezstykowego toru na odcinku trzech kilometrów, w tym 1,6 km w tunelu pod masywem Małego Wołowca. Dlaczego trzy miesiące nie wystarczyły na prace na odcinku trzech kilometrów linii 286? - Zakres prac na odcinku Wałbrzych Gł. – Głuszyca został rozszerzony o prace w tunelu. Będzie wykonane tzw. spoinowanie oraz prace izolacyjne. Roboty obejmą również sklepienia przy wylotach tunelu. Pierwszy zakres prac dotyczył tylko toru. Zwiększony zakres prac to konieczność wydłużenia zamknięcia na jednotorowym odcinku linii. Planowany termin - do końca listopada - poinformował "RK" Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK.
Wartość zamówionych przez PLK prac to ok. 6,9 mln zł. Jak informuje PLK, na odcinku Ludwikowice Kłodzkie – Świerki Dolne przeprowadzany jest także remont mostu kolejowego nad rzeką Włodzicą i drogą wojewódzką nr 381. Odnawiane i zabezpieczane są filary i przyczółki mostu. W tym roku przewidziano prace za ok. 5,5 mln zł. W następnej fazie odnowiona zostanie kratownica – metalowa konstrukcja przeprawy. Roboty nie zatrzymają pociągów, gdyż na tym odcinku linia jest dwutorowa i będzie zachowana przejezdność –zapewnia PLK.
W ubiegłych latach, na linii kolejowej z Kłodzka do Wałbrzycha, przeprowadzono remont wiaduktu nad ul. Niepodległości (nieopodal stacji Wałbrzych Gł.) i dwóch mostów – w Głuszycy i Ludwikowicach Kłodzkich. Stalowe konstrukcje zostały oczyszczone, zabezpieczone i pomalowane. Wymieniono także podkłady na obiektach, naprawiono pomosty inspekcyjne i barierki. Wartość prac na trzech obiektach wyniosła 11,5 mln zł. W roku 2017 przeprowadzono naprawę toru na szlaku Kłodzko – Ścinawka Średnia. Wymieniono wymienione zużyte podkłady i ponad 5 km szyn. Prędkość pociągów, dzięki likwidacji ograniczeń, wzrosła do 100 km/h.