Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wagony Z1, przetarg numer cztery

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wagony Z1, przetarg numer cztery
Fot. Adam Kilian
PKP Intercity po raz czwarty spróbuje wybrać wykonawcę przeglądów 40 wagonów osobowych typu Z1. Przewoźnik ogłosił też postępowanie na wykonanie 50 napraw poziomu P4 dla swoich podstawowych lokomotyw EU/EP07.

Wagony typu Z1A (pierwszej klasy) i Z1B (klasy drugiej) należą do serii budowanej w drugiej połowie lat 90. przez ABB (częściowo w kooperacji z FPS). Mimo 20-letniej historii uważane są za jedne z wygodniejszych i cichszych we flocie przewoźnika. Dlatego wykorzystywano je do zestawiania pociągów ekspresowych i międzynarodowych. Od przeszło dwóch lat przewoźnik nie może jednak rozstrzygnąć przetargu na ich naprawę. Przeprowadzono już trzy próby, częściowo z kuriozalnymi efektami. W międzyczasie PKP Intercity udało się w końcu wybrać wykonawcę naprawy głównej w innym długotrwałym przetargu wagonowym – na naprawy P5 59 wagonów serii 152A i 154A.

Przedmiotem najnowszego postępowania jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/ Z1B PRM. Podobnie jak poprzednio, przedmiot zamówienia podzielony jest na trzy części. Termin związania ofertą wyznaczono aż do maja przyszłego roku, a otwarcie ofert zaplanowano na 3 stycznia. 

PKP Intercity ogłosiło też kolejne postępowanie – tym razem wykonanie naprawy okresowej na 4. poziomie utrzymania 50 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. To wciąż "koń roboczy" przewoźnika; niedawno podjęto decyzję, że nie będą one jednak modernizowane do prędkości 160 km/h. Upadł bowiem specjalizujący się w tym Olkol.

Zarówno w przetargu na naprawy wagonów Z1, jak i lokomotyw EU/EP07 PKP Intercity oprócz ceny będzie oceniać również czas dostawy i proponowaną długość gwarancji.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5