Jak co dwa lata, na targach Trako pojawiła się także ekspozycja PKP Intercity. W tym roku robi jednak niewielkie wrażenie – niemal wszystkie wagony mogliśmy już oglądać w ubiegłych latach, od wielu miesięcy znajdują się też na stanie spółki.
Największym taborowym wydarzeniem związanym z państwowym operatorem dalekobieżnym, była prezentacja wielosystemowej, szybkiej lokomotywy Griffin na 200 km/h, którą
produkuje dla spółki Newag. Drugi egzemplarz z piętnastu produkowanych, w niezwykle ciekawym malowaniu, pokazano na targach, chociaż formalnie lokomotywa nie należy jeszcze do PKP Intercity i ma przed sobą jeszcze szereg testów dopuszczeniowych. Innym, sporym wydarzeniem, była prezentacja nowej koncepcji, naszym zdaniem bardzo udanej,
wyglądu wnętrz przedziałów wagonów, które dopiero zostaną wyprodukowane dla spółki.
Poza tym na torach wystawowych można było zobaczyć pięć wyprodukowanych w ostatnich dwóch latach wagonów. Cztery z nich to wagony z FPS, dwa bezprzedziałowe w wersji do przewozu rowerów i z taką opcją warunkową (niezwykle niewygodne i źle rozmieszczone wieszaki), a także wagon przedziałowy klasy pierwszej (opisany przez nas tutaj) i drugiej. Nowością jest zlokalizowany na samym końcu składu przedziałowy
wagon klasy drugiej typu 174A, którego modernizacji podjął się FPS Poznań. Wszystko pachnie w nim jeszcze nowością, ale… pasażerowie znają już doskonale te wagony, ponieważ identyczne jeżdżą w składach pociągów IC od kilku lat.