Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wagony PKP Intercity na Trako 2023 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
22-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Jak co dwa lata, na targach Trako pojawiła się także ekspozycja PKP Intercity. W tym roku robi jednak niewielkie wrażenie – niemal wszystkie wagony mogliśmy już oglądać w ubiegłych latach, od wielu miesięcy znajdują się też na stanie spółki.

Największym taborowym wydarzeniem związanym z państwowym operatorem dalekobieżnym, była prezentacja wielosystemowej, szybkiej lokomotywy Griffin na 200 km/h, którą produkuje dla spółki Newag. Drugi egzemplarz z piętnastu produkowanych, w niezwykle ciekawym malowaniu, pokazano na targach, chociaż formalnie lokomotywa nie należy jeszcze do PKP Intercity i ma przed sobą jeszcze szereg testów dopuszczeniowych. Innym, sporym wydarzeniem, była prezentacja nowej koncepcji, naszym zdaniem bardzo udanej, wyglądu wnętrz przedziałów wagonów, które dopiero zostaną wyprodukowane dla spółki.

Poza tym na torach wystawowych można było zobaczyć pięć wyprodukowanych w ostatnich dwóch latach wagonów. Cztery z nich to wagony z FPS, dwa bezprzedziałowe w wersji do przewozu rowerów i z taką opcją warunkową (niezwykle niewygodne i źle rozmieszczone wieszaki), a także wagon przedziałowy klasy pierwszej (opisany przez nas tutaj) i drugiej. Nowością jest zlokalizowany na samym końcu składu przedziałowy wagon klasy drugiej typu 174A, którego modernizacji podjął się FPS Poznań. Wszystko pachnie w nim jeszcze nowością, ale… pasażerowie znają już doskonale te wagony, ponieważ identyczne jeżdżą w składach pociągów IC od kilku lat.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5