PKP Intercity chce zmodernizować 14 wagonów pasażerskich 111A Lux i 112A Lux. W tym celu rozpisało właśnie przetarg.
Wagony serii Alux dość znacznie różnią się od swoich poprzedników 111A. Pojazdy te posiadają ciche wózki z hamulcami tarczowymi, nawiewny system ogrzewania i wentylacji, zamknięty układ toalet i wygodniejsze, sześciomiejscowe przedziały także w klasie 2. Wagony przydzielone są do warszawskiego oddziału spółki. Obecnie nie jeżdżą.
Przetarg podzielono na części. W pierwszej znalazła się modernizacja pięciu wagonów 2 klasy 111A Lux z późniejszym przeglądem P3, w drugiej – podobne prace dla dziewięciu wagonów klasy 1 112A Lux. Kryterium udzielenia zamówienia w obu zadaniach to okres gwarancji i rękojmi (10%), termin wykonania modernizacji (5%), termin wykonania naprawy pierwszego wagonu (5%) i cena (80%). Potencjalny wykonawca musi mieć pewne doświadczenie w naprawie wagonów. Musi wykazać, że zajmował się już przynajmniej dwiema naprawami pojazdów osobowych.
Po naprawie wagony pozostaną przedziałowe, ale pojawi się w nich np. klimatyzacja czy system informacji pasażerskiej. Czas pokaże, czy w pojazdach pozostaną bardzo wygodne kanapy, czy też PKP IC wymieni je na nowe siedziska. Oferty w przetargu można składać do 3 września. PKP Intercity wymaga, by zachowały ważność do 1 grudnia.
Tymczasem PKP Intercity przedłużyło terminy składania ofert w innym przetargu na modernizację,
który obecnie prowadzi. Oferty w konkursie na naprawę i modernizację 90 wagonów 141A i 111A można przedstawiać do 18 sierpnia. Ten przetarg spółka prowadzi od grudnia 2019.