Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wagonowe składy z lokomotywami Vectron wciąż nie jeżdżą w Polsce 200 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wagonowe składy z lokomotywami Vectron wciąż nie jeżdżą w Polsce 200 km/h
fot. M. SzymajdaCzeski Vectron na stacji Warszawa Wschodnia
Od listopada PKP Intercity nie udaje się wprowadzić na polskie tory pierwszych kursujących z prędkością 200 km/h składów wagonowych (z taką prędkością kursują tylko składy zespolone Pendolino). Siemens wciąż nie uporał się z aktualizacją oprogramowania, które miało na to pozwalać.

Jak pisaliśmy na początku listopada, PKP Intercity wypożyczyło od Kolei Czeskich kilka leasingowanych przez nie lokomotyw do prowadzenia pociągów krajowych po Centralnej Magistrali Kolejowej, a także składów międzynarodowych (lista pociągów, które prowadzą wypożyczone od Czechów elektrowozy Siemens Vectron znajduje się tutaj). Lokomotywy są przystosowane do kursowania z prędkością 200 km/h i posiadają w składzie takie wagony. Pomimo tego wciąż nie jeżdżą z założoną prędkością 200 km/h. Zapytaliśmy PKP Intercity o aktualny status sprawy.

– Jest przygotowana aktualizacja oprogramowania do Vectronów, które są zhomologowane na Polskę. Trzeba pamiętać, że PKP Intercity nie posiada własnych lokomotyw Vectron, a jedynie je wykorzystuje w ramach porozumień międzynarodowych. Sprawa jest więc rozstrzygana między właściwymi dla tego tematu spółkami Siemensa z Czech i Austrii, a właścicielem pojazdów (firmą je leasingującą – dop. red.) Z tego co wiem, oprogramowanie jest gotowe, natomiast wydłuża się kwestia wgrania go do pojazdów, co umożliwiłoby ich kursowanie z prędkością 200 km/h – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Szybkie Vectrony, które na razie szybkie nie są, kursują z Warszawy na południe kraju po Centralnej Magistrali Kolejowej. Od marca PKP Polskie Linie Kolejowe planują jednak zmniejszyć maksymalną rozkładową prędkość na sporym fragmencie linii do 160 km/h.

– Wyłączenie z eksploatacji systemu ETCS poziomu 1 na odcinku północnym (od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic) planowane jest od marca 2024 r. Natomiast na odcinku południowym (od Knapówki do Zawiercia) w IV kwartale 2024 r. Zmiany te będą uwzględnione w rozkładzie jazdy. Na tych odcinkach linii najszybsze pociągi będą kursować z prędkością do 160 km/h – poinformował Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Ma to związek ze zmianą systemu ETCS na linii. Nowy system będzie już obsługiwał pociągi, mogące kursować po linii z prędkością 250 km/h. Tyle mają pomknąć pociągi Pendolino od końca 2025 roku. Więcej piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5