Przejęcie GE Transportation przez Wabtec stało się faktem. Połączenie obu gigantów transportowych zza Atlantyku zapowiedziano rok temu, ale oficjalnie doszło do niego z końcem lutego.
Prezes Wabtecu przyznał, opisując transakcję, że to przejęcie GE stało się życiową szansą obu firm na wspólny rozwój w wielu obszarach kolejowych. GE szukało inwestora dla GE Transportation od 2017 roku, chcąc pozbyć się części koncernu związanego z transportem. W maju 2018 oficjalnie poinformowano, że przejęciem poważnie zainteresowany jest Wabtec. Teraz doszło do wydania zgody na zakup przez amerykański Departament Sprawiedliwości. Co ciekawe – w Europie podobna sztuka nie udała się w wypadku Siemensa Transportation i Alstomu, którym organy UE zabroniły połączenia.
Za akcje, które doprowadziły do przejęcia GE Transportation, Wabtec zapłacił olbrzymią kwotę około 2,9 mld dolarów. Wabtec przejął prawie 51% akcji, natomiast prawie 25% udziałów pozostanie w rękach byłej już spółki matki GE Transportation: GE.
Po połączeniu transportowy gigant będzie zatrudniał łącznie 27 tysięcy pracowników, obecnie ma zamówienia na łączną kwotę 23 mln dolarów. 35% produkcji koncentrować się będzie na zamówieniach z szeroko pojętego rynku pojazdów pasażerskich, reszta będzie odpowiadać potrzebom rynku przewozów cargo. 55% zamówień pochodzi obecnie spoza USA.
Wabtec, stosunkowo słabo znany w Środkowej Europie, jest producentem całej gamy lokomotyw (głównie na rynek północnoamerykański i do Australii), generatorów, osprzętu elektrycznego i elektronicznego do lokomotyw oraz systemów zabezpieczenia ruchu etc. Więcej na temat połączenia obu firm
pisaliśmy w 2018 roku.