Tramwaje Warszawskie chcą wkrótce przeprowadzić gruntowną modernizację odcinka torów w ulicy Obozowej od Płockiej - do pętli Koło. Szykują się wielkie zmiany - zlikwidowane zostaną dwa pasy ruchu samochodów, za to tramwaje przyspieszą. Będą też pasy dla rowerów.
- Modernizację odcinka chcemy przeprowadzić jak najszybciej. Przetarg na projekt ogłosimy jeszcze w tym roku - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Zaznaczył, że przy tak dużym zakresie inwestycji, Tramwaje Warszawskie założyły odpowiedni zapas czasowy na przygotowanie projektu - Może to potrwać nawet do końca przyszłego roku - mówi Karos.
Jest co projektować. Warta kilkadziesiąt milionów złotych modernizacja obejmie wymianę torowiska na odcinku około dwóch kilometrów. Prace obejmą całą ulicę, która zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w każdą stronę, zamiast obecnych dwóch. Dzięki temu znajdzie się miejsce dla przystanków - To rozwiązanie najbezpieczniejsze dla pasażerów - mówi prezes Karos. Obecnie na odcinku od al. Prymasa Tysiąclecia do pętli Koło piesi, aby wsiąść do tramwaju, muszą przejść z przystanku przez dwupasmową jezdnię. Po modernizacji będą mieli do dyspozycji nowe perony przystankowe, do których prowadzić będą przejścia przez ulicę z sygnalizacją.
Dzięki temu, że jezdnie ulicy Obozowej mają obecnie po około 5,5 metra szerokości, po zmianach znajdzie się w nich miejsce na oddzielne pasy dla rowerów. Kolejne nowoczesne rozwiązanie, które ma się pojawić na zmodernizowanej trasie to priorytet w sygnalizacji świetlnej dla tramwajów. Dzięki temu tramwaje nie będą czekać na światłach. Jak wyliczył SISKOM, Wprowadzenie odcinku na całym 4-kilometrowym odcinku w ciągu Dywizjonu 303 - Obozowa - Młynarska (od ul. Marynin do ul. Wolskiej) skróci czas podróży z 14 do 10 minut.
Większy widok mapy