Na całkowicie zmodernizowanym peronie 2 na stacji Szczecin Główny działają już nowe urządzenia informacji pasażerskiej. Zastąpiły zaledwie 6-letnie urządzenia tego samego producenta: KZŁ Bydgoszcz.
Przypomnijmy: po 6 latach od momentu instalacji nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej PKP PLK stwierdziła, że jest on „wyeksploatowany” i należy go wymienić. Zadanie bez przetargu zlecono spółce KZŁ Bydgoszcz z Grupy PKP, producentowi takich urządzeń. Poprzedni system, także był produkcji KZŁ Bydgoszcz i instalowany był na dziesiątkach peronów w Polsce. PKP PLK nie odpowiedziała nam na pytanie, czy zaledwie 6-letni system będzie teraz podlegał wymianie także w innych lokalizacjach, nie ma też pomysłu na to co zrobić z tablicami ze Szczecina. Sprawę obszernie opisaliśmy
tutaj.
Tymczasem okazało się, że te, „wyeksploatowane” zdaniem zarządcy infrastruktury urządzenia, zdążyły jeszcze zawisnąć pod nową wiatą, która zastąpiła XIX-wieczną konstrukcję. Widać to wyraźnie w informacji prasowej udostępnionej przez PKP PLK we wrześniu 2018 roku, gdzie spółka
chwali się zmodernizowanym peronem 2.
Dopiero w ostatnich tygodniach pod tą samą wiatą zarządca zaczął umieszczanie nowych wyświetlaczy, które działają już na peronie (ich zdjęcia otrzymaliśmy dzięki uprzejmości portalu
gs24.pl), o czym poinformował nas rzecznik PKP PLK. Duże tablice, przypominające ekrany telewizora, pokazują odjazdy pociągów w zupełnie inny sposób. Czy wyraźniejszy? Można mieć wątpliwości.
– Zupełnie nie widać na nich numeru pociągów, słabo widać też jego nazwę i spółkę, która pociąg uruchamia. Do tego zdarzają się błędy w nazewnictwie pociągów, jak w przypadku IC Barnim, który PLK przemianowała na pociąg Barnimk – poinformował nas pan Adam, mieszkaniec Szczecina, w mailu przesłanym na kontakt@rynek-kolejowy.pl.
[Aktualizacja]10 stycznia informację na temat urządzeń w Szczecinie przesłał nam ich producent – KZŁ Bydgoszcz.
– Zaimplementowany układ treści był testowy. Realizacja wdrożenia jest jeszcze w toku zarówno w kwestii instalacji tablic jak i ich oprogramowania. Aktualnie układ treści na tablicach jest zmieniony, tj. uwzględniający wysokość zawieszenia tablic i ich rozmieszczenie na peronach. Treść podawana na wyświetlaczach jest zgodna z wytycznymi kolei – poinformowała spółka.
– Nowe wyświetlacze są testowane. Będzie poprawiany wygląd informacji. 10 stycznia wykonawca poprawił część uchybień. W najbliższym czasie poprawi pozostałe błędy – napisał rzecznik PKP PLK Zbigniew Wolny.