Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem
fot. Łukasz Bryłowski/PKP PLK
W najbliższych tygodniach zakończą się ostatnie opóźnione prace realizowane w ramach modernizacji linii nr 131 pomiędzy Ruścem Łódzkim a Zduńską Wolą. Zasadnicze roboty sfinalizowano w 2023 r. Do wykonania pozostały jeszcze pewne elementy infrastruktury drogowej, a także uruchomienie lokalnego centrum sterowania.

W zeszłym roku miała zakończyć się modernizacja historycznej Magistrali Węglowej na sporym odcinku przebiegającym przez województwo łódzkie. Prace pomiędzy stacjami Rusiec Łódzki i Zduńska Wola-Karsznice trwają jednak do dziś. Zarządca infrastruktury zapewnia, że są już w końcowej fazie, a cała inwestycja zostanie odebrana w ciągu kilku tygodni.

Największy poślizg na wiadukcie drogowym

– Zasadnicze prace na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice obejmujące stacje i przystanki Chociw Łaski, Siedlce Łaskie, Kozuby i Zduńska Wola-Karsznice oraz szlaki Rusiec Łódzki – Chociw Łaski, Chociw Łaski – Kozuby, Kozuby – Zduńska Wola-Karsznice zakończyły się w 2023 r. – zaznacza przy tym Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Roboty trwają natomiast na dwóch obiektach inżynieryjnych. Mowa tu o moście nad Widawką w rejonie Chociwia Łaskiego oraz o budowanym wiadukcie drogowym w miejscowości Kolonia-Zawady.

Na moście zakończyły się już roboty zasadnicze, a PLK pozyskują pozwolenie na użytkowanie obiektu. – Na wiadukcie drogowym roboty wydłużą się natomiast do sierpnia tego roku – zapowiada nasz rozmówca. Wpływ na to miały według inwestora dodatkowe wymagania zgłoszone przez zarządcę drogi. Zmiany względem pierwotnego projektu objęły elementy murów oporowych i konstrukcję obiektu. Do wykonania pozostały jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe.

Za chwilę ruszy zduńskowolski LCS

– Na wcześniejszym etapie inwestycji na harmonogram i tempo prac wpływ miała aktualizacja decyzji środowiskowej w zakresie obiektów inżynieryjnych oraz ekranów akustycznych – tłumaczy opóźnienie przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. Wciąż nie zostało uruchomione lokalne centrum sterowania (LCS) Zduńska Wola-Karsznice, które ma przejąć prowadzenie ruchu realizowane dotychczas przez tradycyjne posterunki. Ma ono zacząć pracę już w najbliższych dniach, bo na przełomie lipca i sierpnia. W podobnym czasie sfinalizowane mają zostać roboty budowlane.

Zarządca infrastruktury podkreśla, że stacje i przystanki Zduńska Wola Południowa, Kozuby, Siedlce Łaskie i Chociw Łaski zostały przebudowane w ramach unijnego projektu, którego realizacja zakończyła się w 2023 r., a więc zgodnie z podstawowym harmonogramem perspektywy 2014 – 2020. – Zmodernizowano łącznie 29 km torów i 37 km sieci trakcyjnej oraz 62 rozjazdy – usłyszeliśmy. Dopuszczalna prędkość ruchu pociągów pasażerskich została podniesiona do 140 km/godz., a towarowych – do 120 km/godz.

Końcowe prace w ramach fazowania projektu unijnego

Modernizacja „Węglówki” pomiędzy Ruścem a Zduńską Wolą jest jednak jednym z przedsięwzięć unijnych, w przypadku których zastosowano tzw. fazowanie. Oznacza to, że roboty, które są kontynuowane w 2024 r., będą dofinansowane środkami pochodzącymi z funduszy nowej perspektywy unijnej. – Nie ma zagrożenia utraty środków – podkreśla Rafał Wilgusiak. Wartość przebudowy to ok. 580 mln zł, a wykonawcą inwestycji jest ZUE.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PLK: W przyszłym roku start modernizacji linii do Łomży

Infrastruktura

Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych

Infrastruktura

Zobacz również:

Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych

Infrastruktura

Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych

Kasper Fiszer 27 lipca 2024

Przystanek Siedlce Łaskie będzie otwarty w grudniu

Pasażer

Łódzkie uruchomi pociąg turystyczny do Poddębic

Pasażer

Pozostałe z wątku:

PLK: W przyszłym roku start modernizacji linii do Łomży

Infrastruktura

Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych

Infrastruktura

Zobacz również:

Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych

Infrastruktura

Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych

Kasper Fiszer 27 lipca 2024

Przystanek Siedlce Łaskie będzie otwarty w grudniu

Pasażer

Łódzkie uruchomi pociąg turystyczny do Poddębic

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5