Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe wizualizacje bazy Kolei Mazowieckich w Radomiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Kolei Mazowieckich/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W ramach przedwyborczej kampanii zarząd województwa mazowieckiego zaprezentował realizowaną od pół roku inwestycję Kolei Mazowieckich w Radomiu. Region w tym tygodniu stracił dofinansowanie do zakupu taboru do obsługi połączeń do tego miasta.

Budowa nowej bazy Kolei Mazowieckich w Radomiu była szykowana co najmniej od 2019 roku. Nie jest to przykładem skutecznej realizacji inwestycji, bo umowa na budowę została podpisana dopiero w październiku 2023 roku. Obiekt ma być gotowy w ciągu dwóch lat od podpisania umowy. Obiecywane wczoraj przez marszałka Struzika 50 nowych miejsc pracy pojawi się zatem dopiero na koniec 2025 roku. Zaprezentowano za to nowe wizualizacje bazy - są to jednak szkice koncepcyjne.

W nowym zapleczu, zlokalizowanym przy ulicy Tadeusza Mazowieckiego w Radomiu, wybudowany zostanie budynek administracyjno-biurowy oraz myjnia przejazdowa z systemem przeciwoblodzeniowym a także tory postojowe wraz z siecią trakcyjną, magazynem materiałów niebezpiecznych, pomieszczeniem na odpady przemysłowe. – Umowa przewiduje szybką realizację prac w systemie zaprojektuj i wybuduj – wylicza przewodniczący rady nadzorczej spółki Koleje Mazowieckie Waldemar Kuliński cytowany w komunikacie.

Gwarancja jakości na wybudowaną bazę utrzymaniowo-naprawczą wraz z infrastrukturą kolejową wynosi 8 lat. – Liczę na to, że dotychczasowa dobra współpraca ze spółką Koleje Mazowieckie utrzyma się przez cały czas realizacji umowy i pozwoli nam jako firmie dotrzymać terminu oraz założeń zawartych w niej. Pragnę zapewnić, że jako wykonawca wspólnie z projektantami dołożymy wszelkich starań, aby przedmiotowa inwestycja spełniała oczekiwania – podsumował Edward Głaz, prezes spółki Intop Warszawa która jest generalnym wykonawcą inwestycji. 

W nowym zapleczu technicznym będą wykonywane prace utrzymaniowe pojazdów kolejowych w poziomach utrzymania P1 – P2, a w przyszłości również w poziomie P3. W hali będą znajdowały się dwa kanały przeglądowo-naprawcze, dzięki czemu będzie możliwe jednoczesne wykonanie prac utrzymaniowych nawet czterech dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Do obsługi relacji Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Warka, Radom – Drzewica, Radom – Dęblin spółka Koleje Mazowieckie pozyska 16 nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z Pesy. W ostatnich dniach województwo straciło za to dofinansowanie unijne na ten zakup.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5