W ramach przedwyborczej kampanii zarząd województwa mazowieckiego zaprezentował realizowaną od pół roku inwestycję Kolei Mazowieckich w Radomiu. Region w tym tygodniu stracił dofinansowanie do zakupu taboru do obsługi połączeń do tego miasta.
Budowa nowej bazy Kolei Mazowieckich w Radomiu była szykowana
co najmniej od 2019 roku. Nie jest to przykładem skutecznej realizacji inwestycji, bo umowa na budowę została podpisana
dopiero w październiku 2023 roku. Obiekt ma być gotowy w ciągu dwóch lat od podpisania umowy. Obiecywane wczoraj przez marszałka Struzika 50 nowych miejsc pracy pojawi się zatem dopiero na koniec 2025 roku. Zaprezentowano za to nowe wizualizacje bazy - są to jednak szkice koncepcyjne.
W nowym zapleczu, zlokalizowanym przy ulicy Tadeusza Mazowieckiego w Radomiu, wybudowany zostanie budynek administracyjno-biurowy oraz myjnia przejazdowa z systemem przeciwoblodzeniowym a także tory postojowe wraz z siecią trakcyjną, magazynem materiałów niebezpiecznych, pomieszczeniem na odpady przemysłowe. – Umowa przewiduje szybką realizację prac w systemie zaprojektuj i wybuduj – wylicza przewodniczący rady nadzorczej spółki Koleje Mazowieckie Waldemar Kuliński cytowany w komunikacie.
Gwarancja jakości na wybudowaną bazę utrzymaniowo-naprawczą wraz z infrastrukturą kolejową wynosi 8 lat. – Liczę na to, że dotychczasowa dobra współpraca ze spółką Koleje Mazowieckie utrzyma się przez cały czas realizacji umowy i pozwoli nam jako firmie dotrzymać terminu oraz założeń zawartych w niej. Pragnę zapewnić, że jako wykonawca wspólnie z projektantami dołożymy wszelkich starań, aby przedmiotowa inwestycja spełniała oczekiwania – podsumował Edward Głaz, prezes spółki Intop Warszawa która jest generalnym wykonawcą inwestycji.
W nowym zapleczu technicznym będą wykonywane prace utrzymaniowe pojazdów kolejowych w poziomach utrzymania P1 – P2, a w przyszłości również w poziomie P3. W hali będą znajdowały się dwa kanały przeglądowo-naprawcze, dzięki czemu będzie możliwe jednoczesne wykonanie prac utrzymaniowych nawet czterech dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Do obsługi relacji Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Warka, Radom – Drzewica, Radom – Dęblin spółka Koleje Mazowieckie
pozyska 16 nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z Pesy. W ostatnich dniach województwo
straciło za to dofinansowanie unijne na ten zakup.