17 tramwajów Flexity Outlook dostarczyła do Palermo firma Bombardier Transportation. właśnie odbył się przejazd inauguracyjny tramwaju ulicami miasta. Docelowo tramwaje będą kursowały po trzech liniach, ale wcześniej czekają je testy.
Zamówione w roku 2006 tramwaje Flexity Outlook to pojazdy w stu procentach niskopodłogowe. Dwukierunkowe pojazdy są klimatyzowane i mogą pomieścić na pokładzie 56 pasażerów siedzących i 132 stojących. Każdy pojazd ma 32 m długości i 2,4 m szerokości. Tramwaje Flexity Outlook będą mogły rozpędzać się do 70 km/h. Pojazdy wyprodukowano w Wiedniu, a wyposażenie elektryczne i zestawy kołowe - w Mannheim i w Siegen w Niemczech.
Sieć tramwajowa, po której tramwaje będą kursowały, jest budowana przez konsorcjum z liderem - firmą SIS, w skład którego wchodzą: Bombardier, EDS oraz Mosco. Bombardier jest m. in. dostawcą systemu Cityflo 150, który posłuży do sterowania ruchem.
Łącznie powstaną trzy linie tramwajowe. Linia nr 1 zapewni kursy pomiędzy zajezdnią Roccella a główną stacją kolejową miasta i póki co nie będzie połączona z pozostałymi liniami. Natomiast linia nr 2 połączy plac Armerina oraz stację kolejową Notarbartolo. Linia nr 3 będzie miała częściowo wspólny przebieg z linią nr 2. Sieć będzie miała łącznie 15 km, a pierwszy odcinek linii nr 1 zostanie oddany do eksploatacji w przyszłym roku.