Trzy przęsła istniejącej przeprawy kolejowej zostały przesunięte i są już na docelowych podporach, co pozwoli zachować historyczne konstrukcje. Między nimi zaczyna budowany jest nowy most. Całość będzie kosztować ponad 60 mln zł.
Wieloletnie starania o zachowanie istniejących, historycznych przepraw
opisywaliśmy wielokrotnie. W końcu PKP PLK
zaakceptowała wariant zgłoszony przez społeczników, który zakłada nowy most zostanie wybudowany między zabytkowymi ponad 100-letnimi przęsłami. Jedna nitka posłuży do zaadaptowana na ścieżkę pieszo-rowerową, druga
zostanie wykorzystana przez Muzeum Ziemi Przemyskiej.
Jak informuje PKP PLK, przęsła zabytkowego mostu zostały przesunięte i posadowione na nowe, docelowe podpory. Między tymi konstrukcjami budowana jest nowa przeprawa. Są już nowe przyczółki, kolejne roboty obejmują filary, m.in. zbrojenia i wykonanie ław fundamentowych. Wzdłuż toru nr 2 – od strony Medyki, scalane są elementy docelowych konstrukcji obiektu. Wykonanie „by-passu”, umożliwia prowadzenie ruchu w trakcie realizowanych robót budowalnych.
W listopadzie 2023 roku, planowane jest oddanie jednego nowego toru na moście do ruchu pociągów, a drugiego w grudniu. W ramach inwestycji kolejowej, pod mostem przewidziano także zakres prac drogowych. Dzięki temu, korzystnie zmieni się system komunikacji miejskiej w Przemyślu. Prace pod obiektem mają się zakończyć w I kwartale 2024 r.