Partnerzy serwisu:
Pasażer

W pociągu RegioJet z Przemyśla do Pragi zabrakło wagonu dla pasażerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
W pociągu RegioJet z Przemyśla do Pragi zabrakło wagonu dla pasażerów
Fot. RegioJetPociąg RegioJet w Pradze
Do „Rynku Kolejowego” zgłosił się czytelnik rozczarowany jedynym pociągiem RegioJet, który kursuje przez Polskę. Z winy operatora nie udało mu się pojechać nim do Pragi.

– Jestem niedoszłym pasażerem pociągu Regiojet RJ 1022 relacji Przemyśl - Praga. Zaplanowanego na 29 kwietnia, jadącego w nocy – napisał do nas czytelnik.

Razem z partnerką zamierzał on wybrać się z Rzeszowa do Pragi, w której nocleg zarezerwowali 30 kwietnia. – Bilety na Pociąg Regiojet zakupiliśmy na dwa tygodnie przed planowaną podróżą – napisał.

Zabrakło wagonu

Tak się jednak nie stało, bowiem na około 24 godziny przed planowanym odjazdem otrzymał informację, że wagon, w którym para miała odbyć podróż, nie będzie dostępny i zalecane jest anulowanie biletu, gdyż Regiojet nie zapewnił innego wagonu w to miejsce.

– Po konsultacji z infolinią RegioJet otrzymaliśmy informację, że ewentualnie możemy stać w pociągu (podróż trwająca od 23:00 do 7 rano), lub anulować biletu i wystawić skargę z prośbą o oddanie części pieniędzy za zakup innego środka transportu. Koniec końców sytuacja zmusiła nas do zakupu biletu na autobus Flixbus, jadący z przesiadką we Wrocławiu, wydłużając nasza podróż z 7h do około 13h – napisał czytelnik dodając, że bilet dla jednej osoby na Flixbus w tym dniu kosztował ponad 270zł.

– RegioJet zapewnił nas, że zwróci część pieniędzy za tą sytuację. Nie zmienia to faktu, że dwa wagony pasażerów zostało wtedy na lodzie na krótko przed planowanym odjazdem – czytamy w mailu.

– Reklamacjami i roszczeniami klientów indywidualnych zajmujemy się bezpośrednio z klientami i nie możemy publicznie komentować postępu w rozwiązywaniu konkretnych spraw. Generalnie jednak w przypadku problemów technicznych lub innych nadzwyczajnych sytuacji, które skutkują odwołaniem lub zmianą miejsca w naszych pociągach, informujemy klientów o zmianie tak szybko, jak to możliwe, gdy tylko uzyskamy odpowiednią informację. Staramy się przekazywać jasne informacje o przyczynie zmiany i możliwych alternatywach – napisała rzeczniczka RegioJet Alexandra Janoušek Kostřicová. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że wyłączenia wagonów zdarzają się większości operatorom w Europie. Mieliśmy z tym do czynienia w ostatnich dniach także w PKP Intercity, przy czym pasażerowie o takiej sytuacji nie byli informowani z wyprzedzeniem.

Rzeczniczka czeskie przewoźnika dodaje, że tam, gdzie to możliwe, RegioJet klientom alternatywne miejsce w tym samym pociągu lub na innej trasie. W przypadku braku alternatywnej lokalizacji lub gdy zmiana jest na tyle zasadnicza, że klient preferuje inne rozwiązanie, staramy się zaproponować przejazd innym przewoźnikiem lub inną formą transportu.

– Zapewniamy pełny zwrot ceny biletu klientom, którzy odczuli negatywne skutki i którzy nie chcą lub nie mogą skorzystać z oferowanych alternatyw. W przypadku gdy klient musiał ponieść dodatkowe koszty za inną formę transportu, staramy się zrekompensować te koszty po przedstawieniu odpowiednich dokumentów – czytamy.

Biuro prasowe RJ dodaje, że klienci mogą w każdej chwili skontaktować się z działem obsługi klienta w celu uzyskania dalszej pomocy i konsultacji. „Procedura ta ma na celu zminimalizowanie niedogodności dla naszych pasażerów i zapewnienie, że nawet w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń, będą mogli kontynuować podróż bez żadnych komplikacji.”

[aktualizacja] Już po publikacji tekstu inni pasażerowie zaczęli zgłaszać nam podobne problemy. Podobna sytuacja miała miejsce np. 1 kwietnia, gdy kilkoro pasażerów z Polski zostało w peronach Pragi Głównej, z podobnej przyczyny.

Pluskwy w wagonach na Słowacji

Nie najlepszą medialną passę RegioJet ma ostatnio także w Czechach. Jak donosi portal zdopravy.cz 2 maja dwójka pasażerów nocnego pociągu z Pragi do Czopu została pogryziona przez pluskwy, które miały być w pościeli i tapicerce. Konduktor zachował się prawidłowo i przeniósł pasażerów do innego wagonu, również z miejscami leżącymi. RegioJet oświadczył, że odnotował tę sprawę i podjął walkę z insektami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

RegioJet dotarł pierwszym kursem do ukraińskiego Czopu

Innowacje

Regiojet 27 marca wjedzie na Ukrainę

Pasażer

Regiojet 27 marca wjedzie na Ukrainę

Michał Szymajda 20 marca 2024

Zobacz również:

RegioJet dotarł pierwszym kursem do ukraińskiego Czopu

Innowacje

Regiojet 27 marca wjedzie na Ukrainę

Pasażer

Regiojet 27 marca wjedzie na Ukrainę

Michał Szymajda 20 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5