Dwa zakupione przez Pomorze Zachodnie w lipcu tego roku pociągi hybrydowe powstają w Nowym Sączu. Prace idą zgodnie z harmonogramem. W tym tygodniu fabrykę Newagu odwiedził zachodniopomorski wicemarszałek Tomasz Sobieraj, który mógł z bliska zobaczyć jak powstają nowe zespoły trakcyjne.
Pomorze Zachodnie jako pierwszy region w Polsce zakupił hybrydy. Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to 49,2 mln zł. Każdy z nich będzie miał 150 miejsc siedzących.
– Produkcja pierwszego pojazdu hybrydowego jest na etapie przedmontażu, natomiast drugi pojazd w przyszłym tygodniu wjeżdża do lakierni. Wyglądają jeszcze dość surowo, ale mamy zapewnienie, że oba wjadą na nasze zachodniopomorskie tory jeszcze w tym 2020 roku – podkreśla T.Sobieraj. Tempo produkcji jest więc ekspresowe.
– Oba pojazdy będą wyróżniały się na trasach, bo ich kolorystyka będzie odmienna od pozostałych pojazdów należących do województwa. Jeden z nich będzie nawiązywał do „zielonego regionu”, jakim jest Pomorze Zachodnie – zarówno jeśli chodzi o dużą powierzchnię lasów czy pól, jak i o świadome, ekologiczne podejście samorządu i mieszkańców. To na Pomorzu Zachodnim wytwarza się najwięcej w Polsce energii pochodzącej z alternatywnych, „zielonych” źródeł – poinformowało biuro prasowe Zachodniego Pomorza.
– Drugi ze składów hybrydowych również będzie miał odmienne malowanie, ale póki co nie ujawniamy do czego będzie nawiązywać. Nie chcemy psuć niespodzianki – dodał wicemarszałek Sobieraj
Dwunapędowe Impulsy będą kursować na trasie Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Podobnie na zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie, obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek. Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Więcej na temat umowy Zachodniego Pomorza z Newagiem
pisaliśmy tutaj.