Po wielu latach dyskusji, planów, sporów i kalkulacji osiągnięto porozumienie w sprawie budowy drugiej trasy i drugiego tunelu średnicowego w stolicy w Bawarii.
5 kwietnia 2017 mają się rozpocząć prace budowlane. Rząd federalny obiecał przeznaczyć na ten cel 1,5 mld euro zamiast planowanych wcześniej 500 mln euro – poinformował federalny minister transportu Alexander Dobrindt. Kraj związkowy Bawaria wyłoży na ten cel 1,4 mld euro. Pozostałe środki pochodzić będą z budżetu miasta i od przewoźnika Deutsche Bahn, obsługującego sieć kolejki S-Bahn München. Szacowane koszty projektu przekraczają 3,1 mld euro, zakończenie inwestycji miałoby nastąpić w grudniu 2026 roku.
Obecnie, z otwartej przed igrzyskami olimpijskimi w 1972 roku, trasy średnicowej (Pasing) Donnersberger Brücke – Hauptbahnhof – Marienplatz – Ostbahnhof, biegnącej przez centrum miasta od dworca głównego do dworca wschodniego tunelem, korzysta dziennie 840 tys. pasażerów. W każdej godzinie porusza się po niej średnio po 30 pociągów kolejki podmiejskiej w każdą stronę. W latach siedemdziesiątych przewidywano maksymalne obłożenie na poziomie 250 tys. pasażerów dziennie. Rzeczywistość przekroczyła więc mocno oczekiwania.
Zachęcamy do przeczytania tekstu na temat nowych wagonów metra
wyprodukowanych przez Siemensa dla Monachijskiej sieci u-bahn.