Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W Mielcu mają powstać dwa nowe przystanki kolejowe. Dla dwóch pociągów?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W Mielcu mają powstać dwa nowe przystanki kolejowe. Dla dwóch pociągów?
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają wybudować w Mielcu nowy przystanek osobowy. Nie wiadomo jaki ma to sens, bo plany uruchomienia pociągów w miejscu gdzie ma powstać są bardzo mgliste.

Pociągi na odcinek linii 25, między Mielcem a Dębicą, ruszyły po latach 1 września. Można tu mówić o wyjątkowo pozornym sukcesie, gdyż na linii remontowanej za setki milionów złotych z RPO jeżdżą obecnie 4 pary pociągów w nieatrakcyjnych godzinach, komunikacji kolejowej w ogóle nie ma w weekendy. Tyle pociągów zamówił podkarpacki urząd marszałkowski.

Ruch pasażerski obecnie całkowicie wstrzymany jest na północ od Mielca, w kierunku Padwi i Tarnobrzegu a PKP PLK jest dopiero na etapie wyłaniania wykonawcy modernizacji tego odcinka. To właśnie tu, w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025” mają powstać dwa przystanki kolejowe na który ogłoszono wspólny przetarg dla dwóch zadań. Pierwszy z nich ma się nazywać Mielec Euro-Park, drugi, prawdopodobnie, Mielec Chorzelów. Budowa obydwu ma być prowadzona jednocześnie z modernizacją linii i skończyć się w 2023 roku. Oferty na te zadania można składać do 16 listopada 2021, jedynym kryterium wyboru oferty jest cena.

Podkarpacki oddział PKP PLK decyduje się na budowę przystanków, pomimo tego, że perspektywy na większy ruch pasażerski do Mielca, a zwłaszcza dla odcinka Mielec – Tarnobrzeg, są bardzo nieobiecujące.

W dokumentacji przedprojektowej dla modernizacji linii 25 założono bowiem, że marszałek Podkarpacia zamówi 6 par pociągów regionalnych na dobę na odcinku Dębica – Mielec, z których ostatecznie jeżdżą jedynie cztery. Planowano też uruchomienie jedynie dwóch par pociągów spalinowych z Mielca w kierunku Tarnobrzegu (tu mają stanąć dwa nowe perony). Urząd poinformował nas w kwietniu 2019 roku, że „może stanowić to punkt wyjściowy do opracowania faktycznej oferty przewozowej”. Czy lepszy rozkład jazdy dla odcinka Mielec – Dębica jest projektowany od grudnia? Tego wciąż nie wiemy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5