Modernizacja połączenia kolejowego między centrum Krakowa a lotniskiem Kraków-Balice trwa od marca ubiegłego roku i ma się zakończć do końca marca 2015 roku. Do tego czasu w miejscu starej linii ma powstać nowe, dwutorowe, zelektryfikowane połączenie kolejowe z portem, przedłużone dodatkowo o około 400 m w bezpośrednie sąsiedztwo terminalu.
– Obecnie roboty prowadzone są na całym odcinku od Krakowa Głównego przez Mydlniki do Balic. Trwają prace związane z budową torów, peronów na przystankach: Kraków Balice, Kraków Zakliki, Uniwersytet Rolniczy, Krzyżówka, Łobzów. Na ukończeniu są roboty remontowe i budowlane na dwóch wiaduktach kolejowych przy ul. Armii Krajowej, co pozwoliło już na przywrócenie pełnego ruchu drogowego w tym rejonie – wyjaśnia w rozmowie z serwisem „RynekInfrastruktury.pl” Maciej Dutkiewicz z PKP PLK.
W efekcie prowadzonych prac powstanie 10 km dwutorowego zelektryfikowanego połączenia kolejowego na odcinku Kraków Główny – Mydlniki – Balice. Dodatkowo zostaną wybudowane nowe oraz przebudowane istniejące obiekty budowlane oraz sieci i urządzenia. Maksymalna prędkość z jaką będą mogły po tej trasie przejeżdżać pociągi pasażerskie to 80 km/h.
Więcej na portalu Rynek Infrastruktury.pl
Kilka dni temu informowaliśmy o tym, że zgodnie z rozkładem jazdy Kolei Małopolskich 2015/2016 na trasie kursować będzie 78 pociągów w ciągu doby tam i z powrotem. Są to pociągi obejmujące zarówno relacje Wieliczka Rynek-Kopalnia – Kraków Balice oraz Kraków Główny – Kraków Balice.