Na 16 listopada planowane jest zakończenie remontu linii kolejowej Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna. Głównym przewoźnikiem lokalnym na tej trasie będą Przewozy Regionalne.
Remont linii do Szklarskiej Poręby trwa od 2011 r. Przyczyną rozpoczęcia remontu był bardzo zły stan techniczny linii prowadzącej do jednego z najpopularniejszych polskich kurortów górskich: na 15-kilometrowym odcinku z Piechowic do Szklarskiej Poręby wynosiła zaledwie 20 km/godz. Po zakończeniu remontu prędkość będzie wynosić 55 km/godz.; większa prędkość jest niemożliwa ze względu na położenie linii w trudnym górskim terenie.
- Koleje Dolnośląskie będą uruchamiały na tym szlaku 1 pociąg. Trasa pociągu kursującego obecnie w soboty, niedziele i święta w relacji Wrocław Główny-Jelenia Góra zostanie po zakończeniu remontu przedłużona do Szklarskiej Poręby. Pozostałe pociągi na trasie do Szklarskiej Poręby będą uruchamiały Przewozy Regionalne i PKP Intercity – informuje Tomasz Kloc z Kolei Dolnośląskich.
Oznacza to, iż pociąg KD do Szklarskiej Poręby będzie obsługiwany składem 31 WE „Impuls”, który obsługuje obecnie weekendowy kurs z Wrocławia do Jeleniej Góry. Jednocześnie Tomasz Kloc poinformował, że przewoźnikiem na transgranicznym odcinku Szklarska Poręba – Harrachov pozostaną PR.
W grudniu br. ma się z kolei zakończyć remont innej linii kolejowej na Dolnym Śląsku bardzo istotnej z punktu widzenia obsługi turystów: Polanica Zdrój – Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój. W czerwcu br. zakończył się remont odcinka Kłodzko – Polanica Zdrój i od tego czasu do Polanicy kursują pociągi KD. Na trasie do Kudowy od grudnia 2013 r. mają kursować 4 pary pociągów KD dziennie.