W Kolejach Śląskich zadebiutowały w tym tygodniu składy EN57AKM wypożyczone z Kolei Mazowieckich. Śląski przewoźnik w ten sposób uzupełnił przejściowe braki taborowe.
Koleje Śląskie podpisały z Kolejami Mazowieckimi umowę na dzierżawę dwóch sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych – zmodernizowanych EN57AKM. Wartość zamówienia jest duża – aż 1,8 mln złotych brutto za okres do końca czerwca tego roku. Przewoźnik ma opcję przedłużenia wynajmu do końca tego roku.
Zamówienia udzielono w trybie z wolnej ręki – było to możliwe, ponieważ ogłoszone wcześniej postępowanie na
dzierżawę 4 szt. pojazdów zostało unieważnione z braku ofert. – Pojazdy zostały wydzierżawione – jako dodatkowe zabezpieczenie rezerwy taborowej – od Spółki Koleje Mazowieckie, ze względu na planowe przeglądy pojazdów 6-członowych oraz inne zaplanowane długoterminowe prace serwisowe – informuje "Rynek Kolejowy" Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich.
Ezety z Kolei Mazowieckich szybko zadebiutowały w barwach śląskiego przewoźnika. Nie są przypisane do konkretnych tras. – Pojazdy zostały zaplanowane do wykorzystania w całej sieci KŚ (w zależności od aktualnej sytuacji na liniach) – podał Zaremba.
Jak podała "Rynkowi Kolejowemu" rzeczniczka spółki Koleje Mazowieckie Donata Nowakowska, spółka może pozwolić sobie na wydzierżawienie KŚ starszych pociągów. Przewoźnik
odebrał już bowiem aż 45 nowych Flirtów ze Stadlera.