Od czerwca pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów i przejścia podziemnego na stacji Koło. To część modernizacji linii E20 ze Swarzędza do Sochaczewa, wartej 2 mld zł.
Dwa zmodernizowane perony w Kole zostały podwyższone. Ułatwi to korzystanie z pociągów. Na obu platformach są już konstrukcje wiat i częściowe zadaszenie. Wykonawca zamontował pierwsze tablice informacyjne. Docelowo zainstalowany zostanie system informacji pasażerskiej i czytelne oznakowanie. Komfort podróżnym zapewni antypoślizgowa nawierzchnia. Wypukła faktura wraz ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Dla podróżnych o ograniczonej mobilności na peronie nr 2 zostanie zamontowana winda. Przy peronie nr 1 będzie pochylnia. Prace przy przebudowie obu peronów przebiegają zgodnie z harmonogramem.
Na stacji powstaje nowe przejście podziemne. Tunel prowadzący z peronu nr 1 na peron nr 2 zastąpi zdemontowaną kładkę dla pieszych. Wykonano już główne segmenty przejścia i skończono budowę schodów na peron nr 2.
Na stacji Koło układane są nowe tory. Zamontowano pierwsze rozjazdy. Powstają konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Na 30-km odcinku z Konina do Koła ułożono już nowe podkłady i szyny. Montowane są słupy trakcyjne oraz pierwsze odcinki nowej sieci.
Na moście na Kanale Grójeckim w ostatnich dniach zamontowano przęsła. Na przeprawie nad Kanałem Warta – Gopło w okolicy Konina wykonawca przebudowuje przyczółki. Wkrótce na plac budowy zostaną przywiezione pierwsze elementy 43-metrowej, kilkusettonowej kratownicy nowego przęsła.
Jednym z efektów modernizacji linii z Poznania do Warszawy ma być większa przepustowość. Odnowiona sieć trakcyjna i nowy układ zasilania umożliwi przejazd pojazdów o większej mocy między Wielkopolską a Mazowszem. To ważne także dla przewozów cargo i obsługi pociągów towarowych. Przebudowa zakłada dostosowanie trasy do obsługi pociągów o długości nawet 750 m. Pozwoli to na sprawne przewożenie ciężkich ładunków pomiędzy wschodnią i zachodnią granicą państwa.
Inwestycja warta ponad 2 mld zł planowana jest do końca 2020 r. Już w czerwcu br. zakończą się jednak główne prace na torach między Koninem a Barłogami. Otwarcie zamkniętego dotąd odcinka umożliwi przywrócenie jazdy pociągów po starej trasie, bez konieczności jazdy przez Gniezno i Inowrocław. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi przejadą z prędkością 160 km/h. Pozwoli to na osiągnięcie czasu przejazdu z Poznania do Warszawy na poziomie ok. 2:20.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.