PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły już na przebudowę stacji Kłodzko Główne 22 mln zł. Planowane są kolejne roboty, a za 60 mln zł przebudowane będzie Kłodzko Miasto.
Na stacji Kłodzko Główne PKP PLK przebudowały dla podróżnych dwa perony. Obiekty zyskały nową nawierzchnię, zamontowano oświetlenie. Są nowe ławki i tablice informacyjne. Bezpieczne przejście między peronami zapewniają zamontowane w ramach prac urządzenia.
Dla przewozów towarowych bardzo ważna była przebudowa układu torowego stacji. Objęła cztery tory stacyjne i wiadukt kolejowy. Przejazdy pociągów ułatwia 13 nowych rozjazdów. Wyposażono je w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Dzięki temu utrzymane będzie sprawne kursowanie składów także w warunkach zimowych. Zwiększenie przepustowości stacji gwarantują nowe urządzenia sterowania ruchem. Odnowione tory to możliwość przejazdu przez Kłodzko Główne ciężkich składów towarowych o nacisku na oś 221 kN. Jest to szczególnie istotne przy wywozie kruszywa z pobliskich kopalni, z rejonu Ścinawki i Nowej Rudy.
Na stację Kłodzko Główne przeznaczono 22,5 mln zł. Prace są realizowane w ramach zadania pn. „Zwiększenie przepustowości na wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”. Zadanie finansowane jest ze środków budżetowych.
Kłodzko Miasto projektowane
Zakres prac o wartości blisko 60 mln zł pozwoli na przebudowę dotychczasowego przystanku Kłodzko Miasto w stację z nowymi peronami, wyposażoną m.in. w windy. Zyskają podróżni – pociągi będą mogły kończyć lub rozpoczynać trasę w centrum miasta. To znaczne ułatwienie dla mieszkańców i turystów odwiedzających Kotlinę Kłodzką. Poprawi się przepustowość linii w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Obecnie trwa projektowanie, roboty rozpoczną się w IV kwartale br.
Towarowe przewozy ważnym celem Krajowego Programu Kolejowego
Poza Kłodzkiem, istotne zmiany dla przewozów towarowych zapewnią także inne projekty z Krajowego Programu Kolejowego. Zwiększa się konkurencyjność kolei w stosunku do transportu drogowego.
Za 182 mln zł (netto) PKP Polskie Linie Kolejowe usprawnią transport towarów koleją na granicy województwa śląskiego i opolskiego. Rewitalizowana jest linia towarowa Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle. Krótszy czas jazdy pociągów, większa przepustowość linii i bezpieczny przewóz ładunków to główne efekty projektu. Jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w województwach śląskim i opolskim zapewni lepsze warunki transportu towarów na północ kraju. Roboty kończą się w 2019 r.
Ważną dla transportu towarów na północ jest linia kolejowa – Chybie – Rybnik – Nędza/Turze. Rewitalizacja trasy umożliwi zwiększenie prędkości pociągów nawet do 100 km/h, co znacznie usprawni transport towarów, głównie z Rybnickiego Okręgu Węglowego. Inwestycja pozwoli odciążyć towarową linię średnicową E30, łączącą Zgorzelec i Przemyśl. Prace obejmują m.in. wymianę torów i sieci trakcyjnej, a także montaż urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych jest warta prawie 467 milionów złotych. Rewitalizacja całej linii kolejowej Chybie – Nędza/Turze ma zakończyć się w III kwartale 2019 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.