Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jakie spalinowe zespoły trakcyjne chcą kupić Koleje Wielkopolskie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
30-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jakie spalinowe zespoły trakcyjne chcą kupić Koleje Wielkopolskie?
fot. JRSA139 Link używany przez Koleje Wielkopolskie na stacji Poznań Główny
Koleje Wielkopolskie chcą zakupić dwa używane, spalinowe zespoły trakcyjne o długości do 70 metrów. Pojazdy mają być 3-członowe i mają zabierać na pokład ponad 300 pasażerów, z czego 140 na stałych miejscach siedzących. Jakie jeszcze będą nowe pojazdy dla wielkopolskiego przewoźnika.

Koleje Wielkopolskie kilka dni temu ogłosiły przetarg na zakup dwóch używanych spalinowych zespołów trakcyjnych, wyprodukowanych i dopuszczonych do eksploatacji po 1 stycznia 2007 roku. Ponadto oba pojazdy muszą mieć możliwość jazdy ukrotnionej, rozumianej jako połączenie w jeden skład dwóch jednostek. Do tego oba zespoły trakcyjne mają mieć wykonane przeglądy P4 lub P5 po 1 października bieżącego roku.

Kupowane pojazdy mają mieć dwie kabiny dla maszynisty (na obu końcach pojazdu), a także mają zabierać na pokład minimum 140 osób na stałych miejscach siedzących oraz co najmniej 4 osoby na miejscach uchylnych. Ponadto zespoły trakcyjne mają też mieścić co najmniej 160 osób na stojąco.

Długość pojazdów ma nie przekraczać 70 metrów a prędkość eksploatacyjna nie może być niższa niż 120 km/h. KW nie stawiają przed pojazdami wymogu posiadania w pełni niskiej podłogi, a jedyną informacją odnośnie tego parametru jest zapis mówiący o tym, że “konstrukcja pojazdu powinna zapewnić pełne bezpieczeństwo i obsługę podróżnych podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu z peronów o wysokości od 30 do 76 cm nad poziomem główki szyny”.

Dwa spalinowe zespoły trakcyjne mają mieć główne oświetlenie (górne oraz dolne) wykonane w technologii LED, a pojazdy mają być też pomalowane w barwy Kolei Wielkopolskich. Ponadto zespoły trakcyjne mają być monitorowane oraz ogrzewane i klimatyzowane. W pociągach mają znaleźć się dwie toalety ( w tym jedna przystosowana do przewozu osób o ograniczonej mobilności).

Układ wnętrza kupowanych jednostek ma być jednoprzestrzenny. Dokładniejsza specyfikacja ma zostać uzgodniona przez dostawcę z Kolejami Wielkopolskimi. W środku zespołów trakcyjnych mają znajdować się co najmniej dwa miejsca dla osób o ograniczonej mobilności oraz co najmniej 4 miejsca do przewozu rowerów. KW preferują układ siedzeń w formie 2 + 2 w rzędzie, uwzględniając ustawienie szeregowe jak i naprzemianległe natomiast także ten parametr będzie podlegał uzgodnieniom między stronami.

KW chcą, żeby pojazdy miały co najmniej 3 pary drzwi na stronę (przy czym specyfikacja wspomina o tym, że co najmniej jedne drzwi muszą znaleźć w każdym z członów co wskazuje, że przewoźnik celuje w trzyczłonowe pojazdy). Drzwi o charakterze odskokowo-przesuwnym.

Przewoźnik z Wielkopolski wymaga, żeby oba pojazdy były zmodernizowane przez tego samego wykonawcę lub ewentualnie przez konsorcjum.

Czas na dostawę obu pojazdów określono na 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że należycie wykonał, w okresie ostatnich 4 (czterech) lat co najmniej jedno zamówienie (przez zamówienie rozumie się wykonywanie prac na podstawie 1 umowy), obejmujące swoim zakresem wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 lub wyższego co najmniej jednego wieloczłonowego, pasażerskiego pojazdu z napędem własnym. Za wieloczłonowy pojazd z napędem własnym w rozumieniu niniejszego warunku przyjmuje się co najmniej dwuczłonowy pojazd z napędem własnym.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje wyłącznie cena brutto.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Jakub Rösler 28 listopada 2024

Koleje Wielkopolskie kupują używane pojazdy spalinowe

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie kupują używane pojazdy spalinowe

Jakub Rösler 23 października 2024

Koleje Wielkopolskie pojadą z Piły do Krzyża

Pasażer

Koleje Wielkopolskie pojadą z Piły do Krzyża

Kasper Fiszer 28 września 2024

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Jakub Rösler 28 listopada 2024

Koleje Wielkopolskie kupują używane pojazdy spalinowe

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie kupują używane pojazdy spalinowe

Jakub Rösler 23 października 2024

Koleje Wielkopolskie pojadą z Piły do Krzyża

Pasażer

Koleje Wielkopolskie pojadą z Piły do Krzyża

Kasper Fiszer 28 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5