Koleje Wielkopolskie chcą zakupić dwa używane, spalinowe zespoły trakcyjne o długości do 70 metrów. Pojazdy mają być 3-członowe i mają zabierać na pokład ponad 300 pasażerów, z czego 140 na stałych miejscach siedzących. Jakie jeszcze będą nowe pojazdy dla wielkopolskiego przewoźnika.
Koleje Wielkopolskie kilka dni temu
ogłosiły przetarg na zakup dwóch używanych spalinowych zespołów trakcyjnych, wyprodukowanych i dopuszczonych do eksploatacji po 1 stycznia 2007 roku. Ponadto oba pojazdy muszą mieć możliwość jazdy ukrotnionej, rozumianej jako połączenie w jeden skład dwóch jednostek. Do tego oba zespoły trakcyjne mają mieć wykonane przeglądy P4 lub P5 po 1 października bieżącego roku.
Kupowane pojazdy mają mieć dwie kabiny dla maszynisty (na obu końcach pojazdu), a także mają zabierać na pokład minimum 140 osób na stałych miejscach siedzących oraz co najmniej 4 osoby na miejscach uchylnych. Ponadto zespoły trakcyjne mają też mieścić co najmniej 160 osób na stojąco.
Długość pojazdów ma nie przekraczać 70 metrów a prędkość eksploatacyjna nie może być niższa niż 120 km/h. KW nie stawiają przed pojazdami wymogu posiadania w pełni niskiej podłogi, a jedyną informacją odnośnie tego parametru jest zapis mówiący o tym, że “konstrukcja pojazdu powinna zapewnić pełne bezpieczeństwo i obsługę podróżnych podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu z peronów o wysokości od 30 do 76 cm nad poziomem główki szyny”.
Dwa spalinowe zespoły trakcyjne mają mieć główne oświetlenie (górne oraz dolne) wykonane w technologii LED, a pojazdy mają być też pomalowane w barwy Kolei Wielkopolskich. Ponadto zespoły trakcyjne mają być monitorowane oraz ogrzewane i klimatyzowane. W pociągach mają znaleźć się dwie toalety ( w tym jedna przystosowana do przewozu osób o ograniczonej mobilności).
Układ wnętrza kupowanych jednostek ma być jednoprzestrzenny. Dokładniejsza specyfikacja ma zostać uzgodniona przez dostawcę z Kolejami Wielkopolskimi. W środku zespołów trakcyjnych mają znajdować się co najmniej dwa miejsca dla osób o ograniczonej mobilności oraz co najmniej 4 miejsca do przewozu rowerów. KW preferują układ siedzeń w formie 2 + 2 w rzędzie, uwzględniając ustawienie szeregowe jak i naprzemianległe natomiast także ten parametr będzie podlegał uzgodnieniom między stronami.
KW chcą, żeby pojazdy miały co najmniej 3 pary drzwi na stronę (przy czym specyfikacja wspomina o tym, że co najmniej jedne drzwi muszą znaleźć w każdym z członów co wskazuje, że przewoźnik celuje w trzyczłonowe pojazdy). Drzwi o charakterze odskokowo-przesuwnym.
Przewoźnik z Wielkopolski wymaga, żeby oba pojazdy były zmodernizowane przez tego samego wykonawcę lub ewentualnie przez konsorcjum.
Czas na dostawę obu pojazdów określono na 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że należycie wykonał, w okresie ostatnich 4 (czterech) lat co najmniej jedno zamówienie (przez zamówienie rozumie się wykonywanie prac na podstawie 1 umowy), obejmujące swoim zakresem wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 lub wyższego co najmniej jednego wieloczłonowego, pasażerskiego pojazdu z napędem własnym. Za wieloczłonowy pojazd z napędem własnym w rozumieniu niniejszego warunku przyjmuje się co najmniej dwuczłonowy pojazd z napędem własnym.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje wyłącznie cena brutto.