Partnerzy serwisu:
Biznes

W czasie pandemii znacznie wzrosła punktualność pociągów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
12-05-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
W czasie pandemii znacznie wzrosła punktualność pociągów
Fot. Dawid Licheniak, SM42.pl
W I kwartale 2020 r. do stacji końcowej punktualnie dojechało 94,68% pociągów pasażerskich oraz 47,49% pociągów towarowych – podał Urząd Transportu Kolejowego. To wynik lepszy zarówno od średniej ubiegłorocznej, jak i od samego I kwartału 2019 roku. 

W pierwszym kwartale 2019 r. punktualność kolejowych przewozów towarowych wynosiła 41%, mamy więc do czynienia z bardzo istotnym wzrostem tego wskaźnika. W kolei pasażerskiej również jest lepiej – do stacji docelowych w I kwartale 2019 roku dotarło o czasie 93,06% pociągów. Punktualność za I kwartał 2020 roku jest też lepsza niż ubiegłoroczna średnia.

Zdaniem UTK, do takiego wyniku przyczyniło się m.in. zmniejszenie liczby pociągów pasażerskich wynikające z epidemii koronawirusa. Najwyższy współczynnik punktualności pociągów pasażerskich w I kwartale odnotowano bowiem w marcu – 95,94%. W styczniu oraz lutym punktualność wyniosła odpowiednio 93,95% oraz 94,28%. Najwyższy współczynnik punktualności pociągów towarowych w pierwszym kwartale również odnotowano w marcu – 48,32%. W styczniu oraz lutym współczynnik wyniósł odpowiednio 47,41% oraz 46,70%.

Jak podaje Urząd, licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili w pierwszym kwartale bieżącego roku 419,5 tys. pociągów pasażerskich (spadek o 4,8 tys. względem pierwszego kwartału 2019 r.) oraz 100,6 tys. pociągów towarowych (spadek o 13,1 tys. względem pierwszego kwartału 2019 r.). W tym okresie odwołano 5 429 pociągów pasażerskich oraz 5 969 towarowych.

– Kolejne miesiące będą kluczowe dla przywracania pierwotnie planowanej pracy eksploatacyjnej przez przewoźników pasażerskich. Mniejsze zainteresowanie podróżowaniem koleją w czasie epidemii i co za tym idzie ograniczenie liczby pociągów pasażerskich wpłynęło na zwiększenie przepustowości linii kolejowych. Ma to widoczne przełożenie na czasy przejazdu i punktualność wszystkich pociągów. Średni czas opóźnienia dla pociągów towarowych zmniejszył się z 635 minut w marcu 2019 r. do 452 minut w marcu 2020 r. – zwraca uwagę dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego cytowany w komunikacie.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

UTK: Punktualność wymaga lepszego planowania ruchu

Pasażer

UTK: Punktualność wymaga lepszego planowania ruchu

Roman Czubiński 22 czerwca 2023

UTK: Większość pociągów towarowych wciąż się spóźnia

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

UTK: Punktualność wymaga lepszego planowania ruchu

Pasażer

UTK: Punktualność wymaga lepszego planowania ruchu

Roman Czubiński 22 czerwca 2023

UTK: Większość pociągów towarowych wciąż się spóźnia

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5