Niektóre etapy olsztyńskiego tramwaju, jak np. budowa nowej ulicy Obiegowej z torowiskiem, a także budowa zajezdni tramwajowej, dobiegły już końca. Sporo do zrobienia zostało jeszcze w centrum, gdzie zaawansowanie prac nie przekroczyło jeszcze 46%. Przez to opóźnią się testy tramwajów Solarisa.
Gotowe jest już zaplecze dla tramwajów. – Zajezdnia została zgłoszona do odbioru w dniu 6 sierpnia, obecnie trwają czynności odbiorowe – poinformowała Ewa Janowiak, rzecznik prasowy Jednostki V Realizującej Projekt Tramwajowy w Urzędzie Miasta Olsztyna. Budimex miał 18 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie hali postojowej dla tramwajów. Z prac wywiązał się punktualnie, teraz urzędnicy ocenią, czy także wzorowo. Umowę z wykonawcą podpisano 7 lutego 2014 roku, z której miał się wywiązać do 7 sierpnia.
Obecnie prace toczą się już tylko na trzech odcinkach – A, C i D. Warto zaznaczyć, że umowy na wykonanie tych odcinków zostały podpisane później, niż miało to miejsce w przypadku Budimexu i Strabagu. Firma Balzola, która realizuje odcinek D w samym centrum Olsztyna, jako ostatnia przystąpiła do realizacji inwestycji. Umowę podpisano dopiero 21 października 2014 roku, a same prace ruszyły dopiero 8 marca 2015 roku. Zaawansowanie prac nie przekracza 46%. Obecnie centrum miasta zostało całkowicie zamknięte dla ruchu, co powinno przełożyć się na przyspieszenie tempa prac. Umowa przewiduje, że wykonawca wykona swój odcinek w 360 dni, do 16 października. – Żadne terminy nie są zagrożone i wszyscy wykonawcy zakończą prace na czas – mówi Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.