Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W Bośni i Hercegowinie reaktywowano linię kolejową [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W Bośni i Hercegowinie reaktywowano linię kolejową [film]
Fot. Eastern MiningKadr z linii kolejowej Podlugovi - Vareš
Po ponad 30 latach w Bośni i Hercegowinie reaktywowano przewozy kolejowe między miastami Podlugovi i Vareš na bocznej linii odchodzącej od trasy Sarajewo – Doboj. Na razie będą na niej prowadzone wyłącznie przewozy towarowe.

Po linii kolejowej prowadzącej przez góry pociągi po raz ostatni kursowały w 1992 roku. Wtedy regularne operacje kolejowe wstrzymała wojna z Serbami. Linia jest malowniczo położona, na jej trasie jest 20 tuneli i kilkanaście pokaźnych mostów. Ma 24 kilometry.

Linia, na stacji Podlugovi odbija na północ od magistrali Sarajewo – Doboj (pociągi pasażerskie kursują po niej tylko na części trasy od Sarajewa do Zenicy, pomimo tego, że jeszcze kilkanaście lat temu po linii jeździł nawet międzynarodowy skład do Zagrzebia). Prowadzi do miasta Vareš. Za jej odbudowę odpowiada należący do Brytyjczyków koncern Adriatic Metals, która rozpoczyna wydobycie srebra i cynku w pobliżu Varešy.



Na otwarciu linii były władze BiH, jednak nie oznacza to, że po linii pojadą szybko pociągi pasażerskie. Stacja kolejowa, poza odświeżonym budynkiem dworca, nie została odnowiona i nie ma na niej peronów gotowych do przyjęcia pociągów.

Delegacja rządowa przyjechała pociągiem złożonym z dwóch starych spalinowych lokomotyw i dwóch odświeżonych wagonów szwedzkich, które mają 60 lat. To doskonale ilustruje kondycję Kolei Bośniackich, które codziennie uruchamiają poniżej dziesięciu par pociągów osobowych. Niemniej władze zapewniają, że osobowe składy na tej malowniczej linii uda się uruchomić w 2025 roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Infrastruktura

"Nie mamy czasu. CPK musi być jądrem odstraszania i obrony przed Rosją"

Prawo i polityka

PLK zachwala podróże po górskiej linii ze Świdnicy do Jedliny-Zdrój

Pasażer

Zobacz również:

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Infrastruktura

"Nie mamy czasu. CPK musi być jądrem odstraszania i obrony przed Rosją"

Prawo i polityka

PLK zachwala podróże po górskiej linii ze Świdnicy do Jedliny-Zdrój

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5