Możliwość opłacenia kupionego przez internet biletu kartą wydaje się oczywistością. Posiadacze przynajmniej niektórych kart bankowych nie mogą jednak realizować przy ich pomocy transakcji realizowanych za pośrednictwem aplikacji Przewozów Regionalnych. Przewoźnik potwierdza istnienie usterki i zapewnia, że jej usunięcie traktuje bardzo priorytetowo.
Jedną z najpopularniejszych form dokonywania płatności internetowych jest skorzystanie z karty płatniczej czy debetowej. Wielu ekspertów związanych z branżą bezpieczeństwa wskazuje też, że dokonywanie transakcji tą metodą jest dla klienta stosunkowo bezpieczne, bo wystawcy kart wprowadzili procedury ułatwiające proces ewentualnych reklamacji. Jeden z największych przewoźników pasażerskich, który niedawno uruchomił własną aplikację mobilną, ma jednak istotny problem z wdrożeniem do programu na urządzenia mobilne tej formy płatności.
Program odrzuca karty akceptowane wszędzie indziejO sprawie poinformował nas Czytelnik, który próbował „podpiąć” kartę do swojego konta, by stale opłacać nią przejazdy. – Otrzymuję komunikat „karta niepoprawna”, a jest dobra, posługuję się nią prawie codziennie – relacjonuje i wskazuje, że sytuacja ta pojawiła się kilkukrotnie. – Jaka jest szansa, że w końcu będę mógł kupować bilety w tej aplikacji? – pyta.
– Przepraszamy za wszelakie niedogodności występujące w aplikacji mPolregio. Rzeczywiście w przypadku aplikacji mobilnej występuje problem z funkcją zapamiętywania kart płatniczych – potwierdza Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych, właściciela marki Polregio. Zapewnia on, że przewoźnik traktuje naprawę tej ułomności priorytetowo, ale zaznacza, że źródło błędu nie leży w samym programie zarządzanym przez PR.
Próby rozwiązania kwestii trwają już od kilku tygodni – Problem nie jest nawet spowodowany przez naszego pośrednika płatności, ale sięga centrum rozliczeniowego/autoryzacyjnego płatności kartami (acquirer) – stwierdza nasz rozmówca. Dodaje, że pośrednik płatności, z którego usług korzystają PR (Paypro – Przelewy24), na przełomie roku zmienił obsługujące jego transakcje centrum rozliczeniowe, co miało zlikwidować występowanie opisanych trudności. Tak się jednak nie stało.
– Niestety nadal w przypadku części kart funkcjonalność nie działa. Jeżeli w najbliższym tygodniu próby ustabilizowania nieprawidłowego działania usługi nie zakończą się pozytywnie, rozpatrzymy zmianę metody płatności kartami w aplikacji – mówi Dominik Lebda. O problemach z płatnościami kartą przewoźnik nie poinformował na swojej stronie internetowej, na łamach której zachęca do zainstalowania aplikacji mPolregio.
Aktualizacja – 15 stycznia, godz. 16:30
Jak poinformował nas Dominik Lebda, rzecznik prasowy PR, problem z płatnościami kartą został rozwiązany.