Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W analizach PLK odcięcie lokomotywowni PR w Szczecinie. Marszałek żąda wyjaśnień

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W analizach PLK odcięcie lokomotywowni PR w Szczecinie. Marszałek żąda wyjaśnień
Informacja o przymiarkach PKP PLK do zamknięcia 4 tys. km linii kolejowych wywołała duży niepokój w samorządach. Zachodniopomorski UM wskazuje, że wśród analizowanych linii są wszystkie odcinki prowadzące do... głównego zaplecza technicznego Przewozów Regionalnych w województwie. Zarząd województwa skierował list do PKP PLK, w którym domaga się wyjaśnień.

W ubiegłym tygodniu nasz współpracownik Robert Wyszyński opublikował listę 4 tys. km. linii kolejowych, które PKP PLK może zamknąć. Listę linii wskazał zewnętrzny doradca prowadzący analizy restrukturyzacyjne dla zarządcy infrastruktury. "Absurd polega na tym, że wykaz ten zawiera linie czynne w ruchu nie tylko towarowym, ale i pasażerskim. Bardzo często są to linie reaktywowane wspólnym wysiłkiem obywateli i samorządów – pełniące obecnie z powodzeniem funkcje dowozowe do miast powiatowych i wojewódzkich" - pisał Robert Wyszyński.

O tym, że miał rację, przekonują się kolejni samorządowcy. Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski wskazuje, że wśród analizowanych linii są wszystkie odcinki prowadzące do... głównego zaplecza technicznego do Przewozów Regionalnych w województwie. Zarząd województwa zaniepokojony negatywnymi dla regionu konsekwencjami powyższych planów skierował do prezesa PKP PLK Remigiusza Paszkiewicza list, w którym podnosi swoje krytyczne zastrzeżenia wobec projektowanych działań spółki.

- Z dużym niepokojem przyjąłem informacje dotyczące zamiaru likwidacji linii kolejowych w naszym regionie. Szczególnie bulwersujące wydały mi się propozycje dotyczące likwidacji (bądź przekazania samorządowi) linii nr 406, 431, 432 i 433, których realizacja skutkowałaby całkowitym odcięciem od sieci PKP PLK S.A. Zakładów Chemicznych Police (jeden z największych zakładów przemysłowych województwa) oraz lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie, co w konsekwencji doprowadziłoby do pozbawienia mieszkańców województwa zachodniopomorskiego kolejowych przewozów regionalnych, gdyż tam zlokalizowane jest główne zaplecze techniczne Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych – stwierdza między innymi w liście wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Wojciech Drożdż.



Już w kwietniu marszałek sąsiedniego województwa lubuskiego został poinformowany o zamiarze rozebrania trzech linii w województwie.W przypadku jednej z tych linii jednoznacznie negatywne stanowiska zajęli już Marszałek Województwa Lubuskiego Elżbieta Polak oraz wicemarszałek Jacek Hoffman  w pismach do zarządu PKP PLK oraz MTBiGM, uznając zamiar likwidacji przedmiotowego odcinka linii nr 275 za niezasadny. – Z uwagi na przebieg linii 275 bezpośrednio przy obszarze potencjalnej eksploatacji złóż węgla brunatnego Gubin i Gubin 1 oraz lokalizacji elektrowni o mocy do 3 000 MW w rejonie zagłębia węgla brunatnego położonego w okolicach Gubin, Lubsko i Brody, decyzja dotycząca likwidacji wymaga odrębnej i szczegółowej analizy związanej z możliwością przyszłego wykorzystania transportu kolejowego w przemyśle węglowym i energetycznym – twierdzą.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ABB zamyka fabrykę pod Łodzią

Biznes

ABB zamyka fabrykę pod Łodzią

Roman Czubiński 15 maja 2024

Drony wykryją usterki infrastruktury kolejowej?

Innowacje

Drony wykryją usterki infrastruktury kolejowej?

inf. pras. / Redakcja 20 marca 2024

Czy Ołomuniec zlikwiduje linię tramwajową do Hodolan?

Zintegrowany transport

Czy Ołomuniec zlikwiduje linię tramwajową do Hodolan?

Przemysław Farsewicz 03 marca 2024

Czym różni się tor numer jeden od toru pierwszego?

Pasażer

Czym różni się tor numer jeden od toru pierwszego?

Koleje Śląskie 14 sierpnia 2023

Krytyczny głos w sprawie likwidacji połączeń

Pasażer

Krytyczny głos w sprawie likwidacji połączeń

Głos Pomorza, 30 sierpnia 2009 31 sierpnia 2009

Zobacz również:

ABB zamyka fabrykę pod Łodzią

Biznes

ABB zamyka fabrykę pod Łodzią

Roman Czubiński 15 maja 2024

Drony wykryją usterki infrastruktury kolejowej?

Innowacje

Drony wykryją usterki infrastruktury kolejowej?

inf. pras. / Redakcja 20 marca 2024

Czy Ołomuniec zlikwiduje linię tramwajową do Hodolan?

Zintegrowany transport

Czy Ołomuniec zlikwiduje linię tramwajową do Hodolan?

Przemysław Farsewicz 03 marca 2024

Czym różni się tor numer jeden od toru pierwszego?

Pasażer

Czym różni się tor numer jeden od toru pierwszego?

Koleje Śląskie 14 sierpnia 2023

Krytyczny głos w sprawie likwidacji połączeń

Pasażer

Krytyczny głos w sprawie likwidacji połączeń

Głos Pomorza, 30 sierpnia 2009 31 sierpnia 2009

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5