Koleje Mazowieckie wybrały wykonawcę napraw poziomu P4 wagonów motorowych serii VT627. 10 lat temu pojazdy zostały sprowadzone z Niemiec, na trasy mają wyjechać ponownie za kilka miesięcy.
Chętna do napraw VT627 była tylko jedna firma. Wykona je Serwis Pojazdów Szynowych ASO Piotr Mieczkowski Trzeciewnica. Wszystkie pojazdy mają wrócić z naprawy, połączonej z unowocześnieniem pojazdów poprzez instalację w nich systemów informacji pasażerskiej, do 31 marca 2016. Ale pierwsze 2 wagony z pasażerami pojadą ponownie jeszcze w tym roku.
Firma z Trzeciewicy udzieli gwarancji jakości na bezawaryjną eksploatację VT627 na okres 18 miesięcy na cały pojazd, 24 miesięcy na malaturę pojazdu (pudła będą odmalowane i osłonięte powłoką antygraffiti) oraz na podzespoły i zespoły zamontowane podczas modyfikacji pojazdu. Wagony motorowe, do tej pory spotykane na trasach z Nasielska do Sierpca, z Tłuszcza do Czeremchy i z Kutna do Sierpca, otrzymają również odświeżone wnętrze.
Swoje prace ASO wyceniło na 4 179 540 zł brutto. Koleje Mazowieckie planowały przeznaczyć na przywrócenie do ruchu pociągów 4 920 000 zł brutto.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.