Vossloh Locomotives wyprodukuje dla poolu taborowego Nexrail Lease do 50 nowych lokomotyw DE 18 Stage V SmartHybrid. Trafią one na rynek holenderski i belgijski. Zapotrzebowanie na nowoczesne lokomotywy manewrowe jest tam coraz większe z uwagi na rosnący udział intermodalu w przewozach.
W pierwszej kolejności Nexrail przejmie znajdujące się w rękach innych pooli maksymalnie 5-letnie lokomotywy Vossloh typu DE 18, DE 12, G 6 i G 1000. Będzie ich 53, a Vossloh nadal będzie zajmował się ich serwisowaniem i bieżącą obsługą. W drugiej kolejności Nexrail kupi do 50 lokomotyw DE 18 Stage V SmartHybrid. To czteroosiowe lokomotywy z kabiną zlokalizowaną po środku pojazdu, wyposażone są silnik o mocy 1800 kW o zmniejszonym śladzie ekologicznym, w standardzie emisji Stage V. Będą posiadały dodatkowy akumulator trakcyjny o mocy 144 kW, umożliwiający do jednej godziny bezemisyjnej pracy, tam gdzie będzie to wymagane.
Lokomotywy wyposażone w system ETCS poziomu 2, będą homologowane w Belgii, Francji, Luksemburgu, Niemczech i Holandii. – Łącząc najnowsze osiągnięcia technologiczne, DE 18 Stage V SmartHybrid jest uważana za najbardziej elastyczną lokomotywę w swojej klasie, odpowiednią do ciężkich prac manewrowych i do jazdy po głównych liniach a także do zadań infrastrukturalnych na placu budowy. Zgodnie z umową Nexrail będzie wyłącznym dostawcą tego typu nowoczesnych lokomotyw na rynek belgijski – napisał w informacji prasowej Vossloh Locomotives. Spółka od 2020 roku
jest częścią chińskiego koncernu CRRC ZELC.– Włożyliśmy dużo energii i know-how w rozwój DE 18. Z dumą możemy powiedzieć, że to oszczędna lokomotywa bez kompromisów, oferująca naszym klientom maksymalną wszechstronność zastosowań, korzyści ekonomiczne i ekologiczne, a tym samym bezpieczeństwo inwestycji, zarówno w wersji podstawowej, jak i w wersji SmartHybrid – powiedział dr Bernd Hoppe, dyrektor generalny Vossloh Locomotives.