Lokomotywa manewrowa Vossloh G6 jest już we wrocławskim STK. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", maszyna przyjechała do Polski we wtorek, późnym wieczorem wyjechała z Oderbrücke do Wołowa. Teraz przez kilka miesięcy będzie eksploatowana przez prywatnego przewoźnika.
- Lokomotywa G6 wchodzi do eksploatacji w STK od poniedziałku. W poniedziałek nastąpi jeszcze sprawdzenie zgodności z typem. Myślę, że będziemy testować tę lokomotywę przynajmniej pół roku. Pojazd ma już świadectwo dopuszczenia ważne do 31 października 2013 r. - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Bartosz Krzemieniewski, prezes STK Wrocław.
G6 to trójosiowa lokomotywa manewrowa z przekładnią hydrauliczną, przeznaczona do ciężkich prac manewrowych. Eksploatacja w STK ma zakończyć się homologacją na polski rynek, dzięki czemu producent będzie mógł sprzedawać takie lokomotywy również w Polsce. Wcześniej wrocławski prywatny przewoźnik miał okazję testować wyprodukowaną przez ZNLE Gliwice lokomotywę E6ACT "Dragon". Miało to miejsce w okresie od stycznia do czerwca 2011 r. W tym czasie przebyła ona dystans 37 tys. 990 kilometrów. Maksymalne brutto pociągu obsługiwanego przez „Dragona” wyniosło 3 tys. 427 ton. Lokomotywa ciągnęła wówczas wagony na trasie z Gdańska do Gniezna. Najnowszy produkt ZNLE Gliwice wykonywał dla STK także przewozy na trasie Gniezno – Wrocław. W tym czasie musiał poradzić sobie z trudnymi odcinkami – w Skokowej wzniesienie na trasie cechuje się nachyleniem 11 ‰, a w Poznaniu Dębcu – 8 ‰. E6ACT ciągnęła w tej relacji dla STK pociągi ważące prawie 2,9 tys. ton. STK SA wystawiła „Dragonowi” pozytywną opinię techniczną. Można w niej przeczytać, że „Lokomotywa pracowała bezawaryjnie, a jej współczynnik sprawności wyniósł 0,95 przy średnich przebiegach dobowych 480 km, tj. ok. 10 000 km miesięcznie.”
Lokomotywa Vossloh G6, która właśnie pojawiła się w STK Wrocław, była prezentowana podczas międzynarodowych targów kolejowych w Berlinie, InnoTrans 2012.
Lokomotywa Vossloh G6 - podstawowe dane techniczne:
-
Układ osi: C
-
Maksymalna prędkość: 80 km/h
-
Masa: 60-67,5 t
-
Pojemność zbiornika paliwa: 1800 l
-
Długość (bez zderzaków/ze zderzakami): 10 350/10 790 mm
-
Maksymalna moc pociągowa: 220 kN
-
Moc maksymalna: 700 kW
-
Moc silników dieslowskich: 2x350 kW
-
Spełniane normy czystości spalin: EU97/68 IIIB (zgodność z Euro 5)