Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Vossloh: Duży kontrakt z Railpoolem na nowe lokomotywy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Vossloh: Duży kontrakt z Railpoolem na nowe lokomotywy
wiz. Railpool
Łącznie 45 lokomotyw z rodziny Modula ma dostarczyć Railpoolowi Vossloh Rolling Stock. Nabywca zamówił pojazdy w dwóch wersjach: spalinowo-elektrycznej z modułem bateryjnym i bez niego. Pojazdy przeznaczone do pracy manewrowej i pociągowej będą dostępne do wypożyczenia na początek w Niemczech i Holandii.

Kontrakty ramowe na 45 lokomotyw Modula, z opcjami na 142 kolejne maszyny, jest częścią planów ekspansji poolu taborowego na rynku niemieckim. Flota Railpool składa się obecnie z ok. 500 lokomotyw elektrycznych. Nie ma jednak wśród nich maszyn typowo manewrowych – obecny zakup ma umożliwić debiut również w tym sektorze rynku.

Flota lokomotyw do odnowy

Według prezesa Railpool Torstena Lehnerta przed usługami wynajmu lokomotyw rysują się obiecujące perspektywy. – Około 60% lokomotyw w Europie to pojazdy starsze niż 30 lat. Zbliża się koniec ich cyklu życia. W przypadku lokomotyw manewrowych średnia wieku przekracza już 40 lat – przytacza dane Lehnert. Dokonany w zakładach Vossloh zakup da więc możliwość zaoferowania przewoźnikom atrakcyjnej cenowo możliwości przestawienia się na maszyny nowej generacji, wydajniejsze energetycznie i bardziej przyjazne dla środowiska.

Dodatkową korzyścią będzie w takim wypadku zapoznanie personelu z nowocześniejszymi pojazdami (różnicą w stosunku do starszych maszyn jest – między innymi – pulpit maszynisty, bardziej ergonomiczny i wyposażony w szereg monitorów z informacjami o parametrach pracy). Leasingobiorca może też zostać odciążony od zadań serwisowych: Railpool, dzięki sieci własnych warsztatów, oferuje utrzymanie pojazdów wraz z ich wynajmem. Innowacyjny program utrzymania predykcyjnego opiera się na algorytmie, uwzględniającym zarówno czas eksploatacji, jak i przebieg konkretnego egzemplarza oraz wskazania czujników zużycia najważniejszych komponentów. W wielu przypadkach diagnostyka może odbywać się zdalnie.

45 pojazdów w 18 miesięcy

Lokomotywy z platformy Modula w odmianie BDD będą czteroosiowymi pojazdami, wyposażonymi w napęd hybrydowy (pakiet elektryczno-spalinowy) z dodatkiem baterii. Wersja EDD będzie pozbawiona tego ostatniego elementu. Napęd elektryczny będzie trójsystemowy – przystosowany do pracy pod siecią 1,5 kV prądu stałego i 15 oraz 25 kV 50 Hz prądu przemiennego. Prędkość maksymalna każdej z wersji wynosi 120 km/h. W trosce o ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko silniki Diesla będą przystosowane do pracy na paliwach syntetycznych.

Pojazdy są przystosowane do obsługi ciężkich składów zarówno w pracy pociągowej, jak i manewrowej. Dostawy mają rozpocząć się w połowie 2026 r. i potrwać półtora roku. Jeśli Railpool skorzysta z prawa opcji, termin jego realizacji upłynie w roku 2029. Lokomotywy mają być dopuszczone do ruchu w Niemczech i Holandii.

Wkrótce wersja wodorowa?

Dyrektor wykonawczy Vossloh Rolling Stock Bernd Hoppe podkreśla, że kontrakt z Railpoolem przyczyni się do wzrostu atrakcyjności kolejowego sektora przewozu ładunków i przejęcia części potoków z transportu drogowego. – Pragniemy zapewnić [przewoźnikom] najwyższą dostępność – deklaruje. Producent opisuje platformę Modula jako najbardziej wszechstronną na europejskim rynku. Doświadczenia zdobyte podczas planowanej na długie lata współpracy z Railpool mają zostać wykorzystane do dalszych udoskonaleń lokomotyw.

Przez wiele lat poważnym problemem Vossloh Locomotives był brak w jego ofercie lokomotyw hybrydowych i dualnych. Rodzina lokomotyw Modula zaczęła być opracowywana w 2018 r., jeszcze przed przejęciem Vossloh Locomotives przez chiński państwowy koncern CRRC. Pierwszy pojazd zaprezentowano jednak już po tej dacie, na ubiegłorocznych targach Innotrans. Oprócz dwóch odmian opisanych powyżej dostępna jest również lokomotywa w konfiguracji elektryczno-bateryjnej, pozbawiona silnika spalinowego. W ostatnich dniach padły zapowiedzi przygotowania również wersji z napędem wodorowym.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lasek: Śląsk otrzyma ponad 650 mln zł na zeroemisyjny tabor kolejowy

Tabor i technika

Lasek: Śląsk otrzyma ponad 650 mln zł na zeroemisyjny tabor kolejowy

inf. pras. Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej 29 grudnia 2023

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Tabor i technika

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Roman Czubiński 18 grudnia 2023

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

Tabor i technika

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

inf. pras. Siemens/Cargounit 30 listopada 2023

Vossloh wyprodukuje do 50 hybrydowych lokomotyw manewrowych dla Nexrail

Tabor i technika

Zobacz również:

Lasek: Śląsk otrzyma ponad 650 mln zł na zeroemisyjny tabor kolejowy

Tabor i technika

Lasek: Śląsk otrzyma ponad 650 mln zł na zeroemisyjny tabor kolejowy

inf. pras. Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej 29 grudnia 2023

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Tabor i technika

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Roman Czubiński 18 grudnia 2023

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

Tabor i technika

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

inf. pras. Siemens/Cargounit 30 listopada 2023

Vossloh wyprodukuje do 50 hybrydowych lokomotyw manewrowych dla Nexrail

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5