Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Vossloh dostarczy do Chin zeroemisyjne szlifierki torowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Vossloh dostarczy do Chin zeroemisyjne szlifierki torowe
wiz. Vossloh
Operator metra w Shenzhen zamówił w zakładach Vossloh szybkobieżne szlifierki do szyn. Będą to pierwsze na świecie takie pojazdy o napędzie elektrycznym. Rynek chiński ma być jednym z najbardziej perspektywicznych dla takich rozwiązań.

Maszyny są określane jako innowacyjne „szlifierki dużych prędkości”. Oznacza to możliwość poruszania się – w zależności od kategorii linii – z prędkością maksymalnie 60 lub 80 km/h. Takie parametry dają możliwość wykonywania prewencyjnego szlifowania szyn podczas normalnego ruchu na linii – prac nie trzeba wykonywać w godzinach nocnych ani zawieszać na czas ich przeprowadzania kursowania pociągów. Regularne wykonywanie takich prac wydłuża żywotność infrastruktury, zapobiega awariom oraz ogranicza hałas.

Inną ważną cech pojazdu będzie jego bezemisyjność. W odróżnieniu od dotychczasowych szlifierek, zamiast silnika spalinowego będzie on miał napęd elektryczny. Będzie przystosowany zarówno do pobierania prądu bezpośrednio z trzeciej szyny, jak i do podczepiania do obsługujących sieć metra elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zdaniem producenta kontrakt ten wyznaczy trendy na rynku maszyn torowych – za przykładem przewoźnika z Shenzhen mają pójść inni zamawiający.

Prezes Vossloh AG Oliver Schuster podkreśla, że firma – oferując ekologiczny sprzęt do utrzymania infrastruktury – przyczynia się do nadania transportowi bardziej zrównoważonego charakteru. – Opracowanie bezemisyjnej szlifierki to kolejny krok na naszej „zielonej drodze” – zaznacza w wypowiedzi cytowanej w komunikacie Vossloh.

Według producenta Chiny są obecnie najważniejszym rynkiem dla innowacyjnych rozwiązań w zakresie utrzymania infrastruktury kolejowej. Przyczyną rosnącego popytu jest szybka urbanizacja: w wielkich ośrodkach miejskich trwa intensywna rozbudowa sieci metra i szybkiej kolei, a częstotliwość ruchu na istniejących już trasach rośnie. Sama metropolia Shenzhen, położona na południu kraju, liczy 17 milionów mieszkańców. Każdego dnia metro przewozi średnio 7 milionów ludzi. Sieć lokalnego transportu kolejowego liczy ponad 400 km, a plany jej rozbudowy przewidują osiągnięcie łącznej długości ponad 1000 km.

W poprzednim roku Vossloh otrzymał już z Chin zamówienia na 5 innych, spalinowych szlifierek dużej prędkości. Warto przypomnieć, że koncern sprzedał niedawno swoje zakłady produkujące lokomotywy manewrowe (Vossloh Locomotives) chińskiemu gigantowi CRRC.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Tabor i technika

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Michał Szymajda 21 września 2022

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Tabor i technika

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Michał Szymajda 29 stycznia 2022

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Biznes

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Łukasz Malinowski 29 sierpnia 2019

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

Śšwiat

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

lp, Transport-publiczny.pl 15 sierpnia 2015

Vossloh G6 już w STK

Tabor i technika

Vossloh G6 już w STK

Rynek Kolejowy 16 listopada 2012

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

Fotorelacje

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

jm, Rynek Kolejowy 23 września 2014

Zobacz również:

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Tabor i technika

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Michał Szymajda 21 września 2022

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Tabor i technika

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Michał Szymajda 29 stycznia 2022

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Biznes

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Łukasz Malinowski 29 sierpnia 2019

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

Śšwiat

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

lp, Transport-publiczny.pl 15 sierpnia 2015

Vossloh G6 już w STK

Tabor i technika

Vossloh G6 już w STK

Rynek Kolejowy 16 listopada 2012

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

Fotorelacje

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

jm, Rynek Kolejowy 23 września 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5