Firma Voith przedstawi między innymi nowy sprzęg automatyczny CargoFlex typu Scharfenberg przeznaczony dla pojazdów do transportu towarowego oraz przekładnię SZ-440 do szynowych zespołów trakcyjnych wyposażoną w koła zębate o uzębieniu bionicznym umożliwiającym zarówno zmniejszenie szerokości przekładni, jak i zmniejszenie poziomu generowanego hałasu.
Informacje na temat wszystkich produktów i usług oferowanych przez Voith na tegorocznych targach InnoTrans pod hasłem „Drive New Ways”uzyskają Państwo na stoisku nr 215 w hali 1.2. Dodatkowo na wystawie „Bus Display 2018” firma Voith zaprezentuje demonstracyjną wersję autobusu wyposażonego w nowy, elektryczny system napędowy pokazując swoje kompetencje w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań dla transportu publicznego.
Wysoce wydajny silnik kolejowy i zespół napędowy RailPack DX firmy Voith dla spalinowych zespołów trakcyjnychW porównaniu z innymi, podobnymi silnikami wysokoprężnymi, nowy silnik kolejowy firmy Voith, który wyprodukowano przy współpracy z firmą Liebherr, generuje do 23% więcej mocy i zużywa do 8% mniej paliwa. Dzięki efektywnemu systemowi oczyszczania spalin ten wysokoprężny silnik spełnia europejskie normy Stage V i jest aktualnie najnowocześniejszym dostępnym na rynku silnikiem poziomym. Wytrzymała konstrukcja silnika sprawia, że idealnie nadaje się on do wszelkich zastosowań kolejowych. Silnik kolejowy firmy Voith w zespole napędowym RailPack DX może współpracować z przekładnią hydromechaniczną (DHM), hydrodynamiczną (DH) lub elektryczną (DE). RailPack to kompletny system napędowy przeznaczony do spalinowych zespołów trakcyjnych, pojazdów specjalnych, a także małych lokomotyw.
Niezawodna i wysoce wydajna przekładnia do elektrycznych zespołów trakcyjnychPrzekładnia SZ-440 spełnia wymogi dotyczące redukcji hałasu, polepszając tym samym komfort pasażerów, który jest jednym z najważniejszych celów stawianych
przemysłowi kolejowemu. Została ona zaprojektowana jako montowana na osi dwustopniowa przekładnia poprzeczna. Przekładnia
charakteryzuje się niezawodną pracą i wysoką sprawnością. Niskie koszty eksploatacyjne, a także sprawdzona i przetestowana konstrukcja to duże zalety dla operatorów. Co więcej, może ona zostać wyposażona w koła zębate z zębami o profilu bionicznym, inspirowanym naturą. Ta innowacyjna metoda wykonywania uzębień została opracowana i opatentowana przez firmę Voith. Zoptymalizowany profil podstawy zęba polepsza warunki współpracy zębów, dzięki czemu dla przeniesienia tego samego momentu możliwe jest zastosowanie kół zębatych o mniejszej szerokości i w efekcie uzyskanie węższej przekładni, a także zmniejszenie poziomu generowanego hałasu.
Sprawdzona technologia sprzęgania pojazdów transportu towarowegoWyprodukowany przez firmę Voith, automatyczny sprzęg CargoFlex typu Scharfenberg sprawia, że użytkowanie pociągów towarowych staje się bezpieczniejsze i bardziej wydajne. Pomimo swojej małej wagi, sprzęg ten jest niezwykle wytrzymały. Został ono specjalnie dostosowany do wymagań kolejowego ruchu towarowego, spełnia wymagania normy ISO 12663-2 dotyczącej wagonów towarowych. Tym samym sprzęg CargoFlex doskonale nadaje się do zastosowań w europejskim towarowym transporcie kolejowym, a dzięki swojej modułowej konstrukcji, idealnie nadaje się do modernizacji wagonów kolejowych. Firma Voith oferuje również sprzęgi dla lokomotyw. Jest to rodzina kompatybilnych sprzęgów hybrydowych, mogących współpracować zarówno ze sprzęgami automatycznymi, jak i śrubowymi.
Bezpieczeństwo, stan rzeczywisty i odliczanie do następnej konserwacji
Dzięki nowemu rozwiązaniu Smart Schaku firmy Voith operatorzy będą mogli monitorować stan sprzęgów w czasie rzeczywistym, co umożliwi podejmowanie lepszych decyzji w zakresie terminów przeprowadzania ich konserwacji, remontu lub wymiany. Informacje ze sprzęgu są wysyłane do bazy danych, gdzie zostają połączone z danymi eksploatacyjnymi pojazdu, a następnie przeanalizowane i przekazane do systemu w formie szczegółowego raportu przedstawiającego stan sprzęgu. Raport o stanie sprzęgu zawiera informacje o czasie jego pracy, datę, czas trwania, prędkość i siłę każdego sprzęgnięcia. System ten potrafi wykryć najmniejsze uszkodzenia, takie jak np. uszkodzony element pochłaniający energię lub uszkodzona rura deformacyjna, przekazując operatorowi wszelkie informacje, jakich potrzebuje do poprawy bezpieczeństwa pojazdu i zoptymalizowania prac konserwacyjnych. Przewidywalność i możliwość dokładnego wyliczenia kosztów, optymalna gospodarka częściami zamiennymi i zwiększenie bezpieczeństwa to tylko niektóre z korzyści oferowanych przez ten innowacyjny system monitorowania stanu sprzęgów pojazdów kolejowych.
Niezwykłe możliwości serwisowe gwarantują maksymalną dostępność floty kolejowejFirma Voith oferuje nie tylko przeprowadzanie konserwacji, przeglądów i remontów produkowanych przez siebie komponentów, ale także w/w usługi dla kompletnych pojazdów jak lokomotywy i szynowe zespoły trakcyjne przy zachowaniu minimalnego czasu wyłączenia pojazdu z eksploatacji. Co więcej, warsztat wózków, którym dysponuje firma Voith w Kilonii został zaprojektowany do szybkiego demontażu, przeprowadzania remontu i montażu wózków ze wszystkich rodzajów pojazdów szynowych. Firma Voith oferuje również umowy serwisowe dopasowane pod potrzeby klienta obejmujące zapewnienie podzespołów rotacyjnych i części zamiennych pozwalające na maksymalne skrócenie czasu przestoju i zmaksymalizowanie dostępności floty.
Kompaktowy, inteligentny falownik trakcyjny EmConFalownik trakcyjny EmCon gwarantuje wydajną pracę pojazdów kolejowych. Służy on do możliwie najwydajniejszego przekształcenia energii pobieranej z sieci trakcyjnej i jej efektywnego dostarczania do silników napędowych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych elementów elektroniki siłowej i wysoce dynamicznych technik sterowania pracą silnika, falownik trakcyjny dostarcza energię generującą optymalną siłę pociągową niezależnie od panujących warunków roboczych. W czasie hamowania, duża część energii jest automatycznie przekazywana z powrotem do sieci.
Zastosowanie najnowszej technologii i prostota konserwacji falownika pozwala na obniżenie kosztów życia, a tym samym na bardzo ekonomiczną eksploatację. Dzięki zastosowaniu
sprawdzonych i przebadanych komponentów, falownik trakcyjny firmy Voith wymaga minimalnej konserwacji, jest niezwykle wytrzymały i wysoce niezawodny. Ma to wpływ na zwiększenie dostępności taboru szynowego.
Więcej informacji o działalności Voith na targach InnoTrans 2018 znajdą Państwo na stronie:
www.voith.com/drivenewways.
Informacje o firmieVoith Turbo, Dywizja Grupy Voith, jest specjalistą w zakresie inteligentnych rozwiązań napędowych, systemów i kompleksowych usług. Klienci z bardzo różnych branż, takich jak przemysł naftowy i gazowy, energetyczny, kolejowy i pojazdów użytkowych, technologia okrętowa, górnictwo i inżynieria mechaniczna polegają na zaawansowanych technologiach i doświadczeniu Voith Turbo.
Voith jest globalną grupą technologiczną. Dzięki szerokiemu portfolio systemów, produktów, usług i aplikacji cyfrowych Voith wyznacza standardy na rynkach energii, ropy i gazu, papieru, surowców oraz transportu i motoryzacji. Założona w 1867 roku firma Voith zatrudnia dziś ponad 19 000 pracowników, osiąga obroty w wysokości 4,2 miliarda euro i jest zlokalizowana w ponad 60 krajach na całym świecie, a tym samym jest jedną z największych firm rodzinnych w Europie.
RailPack DHM z przekładnią hydromechaniczną
Kolejowy silnik wysokoprężny Voith skonstruowany
SZ-440 zaprojektowana jako montowana na osi dwustopniowa przekładnia poprzeczna we współpracy z firmą Liebherr
Automatyczny sprzęg Voith CargoFlex typu Scharfenberg do zastosowań w kolejowym transporcie towarowym