Jak już pisaliśmy, do kolejowej spółki Lotosu dotarła nowoczesna lokomotywa spalinowa Voith Maxima 40CC z Kilonii. Maszyna będzie testowana przez specjalistów Lotos Kolej w związku z realizowanym właśnie procesem homologacji w Polsce.
Lokomotywa przeznaczona jest do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Jej podstawowe parametry techniczne, to: masa – 126 t (21 t/oś), długość 23,2m, maks. prędkość 120 km/godz., moc 3600kW.
– To jednostka, której silnik odpowiada aktualnym wymogom unijnym w zakresie emisji spalin oraz hałasu – podkreśla Marek Smoter, dyrektor ds. technicznych Lotos Kolej.
W czerwcu kilku pracowników Lotos Kolej przeszło pozytywnie kompleksowe szkolenie z obsługi i utrzymania lokomotywy Maxima w zakładach VOITH w Niemczech.
– W związku z naciskami, większymi niż 20 t/oś, co przekracza parametry określone dla wielu linii kolejowych w Polsce, lokomotywa będzie eksploatowana głównie na linii nr 131 Śląsk – Porty – dodaje Mirosław Łosiński, pełnomocnik zarządu, dyrektor ds. operacyjnych Lotos Kolej.
Warto przypomnieć, że 2 lipca br. Lotos Kolej oddała do użytku zelektryfikowany tor dojazdowy do stacji Gdańsk Olszynka. Jeszcze w tym roku spółka chce wprowadzić do użytku nowatorski systemu logistyki kolejowej, umożliwiający m.in. przekazywanie informacji on-line o przesyłkach transportowanych do klientów.
W ubiegłym roku kolejowa spółka LOTOS-u przewiozła ponad 5 mln ton produktów. To wzrost o ok. 1,5 mln ton w stosunku do 2007 r. Aktualnie spółka uruchamia dziennie 65 pociągów, w tym dwa poza granice kraju.
Lotos Kolej należy do trzech największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Spółka posiada ponad 4% udział w przewozach kolejowych ogółem w Polsce. Głównym zadaniem firmy jest kompleksowa kolejowa obsługa spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej Lotos, łącznie z przewozami produktów. Lotos Kolej realizuje przewozy na obszarze całego kraju oraz we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi spółka dostarcza produkowane w rafinerii gdańskiej asfalty oraz gacze parafinowe do Rumunii, Słowacji i Węgier oraz sprowadza z Niemiec i Holandii gazy oraz półprodukty i komponenty do produkcji paliw. Firma eksploatuje ok. 70 lokomotyw spalinowych i elektrycznych oraz ponad 2,5 tys. wagonów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.