Rozwój kolei w Polsce i chęć szybszego oraz bezpiecznego przemieszczania się za pomocą tego środka transportu wymusza na zarządcach infrastruktury konieczność inwestowaniaw urządzenia i systemy przystosowane do stawianych coraz wyższych wymagań, a na dostawcach ciągłe doskonalenie i rozwój produktów. voestalpine SIGNALING Sopot, chcąc sprostać oczekiwaniom klientów, od lat dokłada wszelkich starań, aby oferowane przez firmę systemy gwarantowały innowacyjność, niezawodność, trwałość a także bezpieczeństwo ruchu kolejowego. W ostatnim roku firma aktywnie współpracowała przy realizacji wielu inwestycji, o których kilka słów poniżej.
Licznik osi UniAC produktem wiodącym
Funkcjonowanie kolei w takim kształcie jak obecnie, trudno jest sobie wyobrazić bez dobrych i niezawodnych systemów sterowania ruchem kolejowym. Wsparciem tej potrzeby zarządcy infrastruktury jest system liczenia osi UniAC1, który już od kilku lat stanowi produkt sprawdzający się w polskich realiach dzięki swojej prostocie w użytkowaniu, jak również możliwości dowolnego konfigurowania pod realne potrzeby użytkowników.
Dużą wartość zarówno dla firm budowlanych, jak i ostatecznych odbiorców stanowi dostawa gotowych rozwiązań „pod klucz”, a także niezawodny dostęp do wsparcia technicznego producenta. Warto wspomnieć, że system UniAC1 jest coraz częściej stosowany w trakcie fazowania robót budowlanych, a także w aplikacjach związanych z kontrolą niezajętości szlaków oraz w modernizowanych na sieci PKP PLK blokadach linowych. Zapewnienie elastycznej i proaktywnej współpracy z klientami jest możliwe również dzięki procesom rozwojowym i produkcyjnym realizowanym całkowicie w Polsce, w zakładzie produkcyjnym w Trąbkach Wielkich koło Gdańska oraz w Sopocie.
W minionym roku voestalpine SIGNALING Sopot dostarczyła ponad 2200 punktów liczących opartych na systemach liczenia osi UniAC1 do niemal 30 firm realizujących inwestycje w całej Polsce.
Urządzenia ASDEK niezbędne
Eksploatacja taboru kolejowego wiąże się z występowaniem różnego rodzaju niesprawności, które mogą powodować zarówno uszkodzenia pojazdów, jak i infrastruktury kolejowej. Odpowiednio wczesne wykrycie stanów awaryjnych taboru pozwala na zdecydowane zmniejszenie zagrożeń związanych z wypadkami oraz obniżenie kosztów utrzymania i wydłużenie czasu życia infrastruktury.
Aby móc skutecznie realizować powyższe założenia, voestalpine (wcześniej TENS) w Polsce od wielu lat dostarcza systemy z rodziny ASDEK, przeznaczone do detekcji stanów awaryjnych taboru (dSAT). Urządzenia te wykrywają nieprawidłowości w obszarze łożysk osiowych, hamulców, bieżni kół oraz układach zawieszenia a także przekroczenia dopuszczalnych nacisków osiowych wywieranych przez tabor w ruchu.
W 2018 roku dostarczono 20 systemów ASDEK na potrzeby realizacji inwestycji na liniach nr 3 (E20) LCS Kutno, Konin, Łowicz oraz nr 93 odcinek Oświęcim – Trzebinia dla firm Bombardier ZWUS oraz FIMA. Zamknięcia nastawcze SPHEROLOCK® spełniające najwyższe wymagania
Inwestycje w drogi kolejowe cechuje chęć wyposażenia ich w niezawodne urządzenia do bezpiecznej pracy rozjazdów kolejowych. Wymagania te spełniają zamknięcia nastawcze SPHEROLOCK Classic i SPHEROLOCK NG, które łączą w sobie innowacyjność, sprawność oraz długi cykl życia przy znacząco zredukowanych kosztach utrzymania.
W ubiegłym roku voestalpine SIGNALING Sopot dostarczyła ponad 150 kompletów tego typu urządzeń, w dużej mierze bezpośrednio dla producentów rozjazdóww Polsce. Należy wspomnieć, że zamknięcia nastawcze SPHEROLOCK doskonale sprawdzają się również w istniejących rozjazdach zarówno na podrozjazdnicach betonowych, jak i drewnianych, które to nie są przewidziane do wymiany. Łącznie na sieci PKP PLK SA jest eksploatowanych już ponad 1 000 tego typu urządzeń. Diagnostyka podczas napraw ważnym elementem poprawy bezpieczeństwa
Od wielu lat voestalpine SIGNALING Sopot jest dostawcą własnych rozwiązań w zakresie badań taboru w warunkach warsztatowych. Do rodziny systemów w tej dziedzinie należą urządzenia do badania rozkładu nacisków osiowych TENSAN oraz mobilne urządzenia do badania układów hamulcowych w lokomotywach i wagonach typu HADIAG. W ostatnim roku głównym odbiorcą urządzeń do diagnostyki stacjonarnej były zakłady ze spółki PKP CARGOTABOR. Dostępność urządzeń sprawą kluczową
Niezmiennie od wielu lat kluczowym elementem jest nie tylko dostawa niezawodnych i prostych w obsłudze urządzeń oraz systemów, ale również wsparcie klientów w całym okresie życia produktu. W szczególności voestalpine SIGNALING Sopot koncentruje swoje działania na rozwoju technologii umożliwiających bieżące monitorowanie pracy urządzeń i ich diagnostykę, zwiększającą możliwości zapobiegania utracie dostępności oraz zdecydowane skracanie czasu potrzebnego do usunięcia potencjalnych usterek.
Zastosowane w systemach liczenia osi UniAC moduły diagnostyczno-rejestrujące pozwalają na zapisywanie danych diagnostycznych, wyników pomiarów np. prądów i napięć oraz przesyłanie ich do klientów i prezentację w formie czytelnego interfejsu użytkownika przy użyciu przeglądarek www. Takie podejście pozwala nie tylko na optymalizację dostępności systemów, ale również procesów utrzymaniowych realizowanych przez pracowników PKP PLK SA.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.