Na targach Innotrans 2016 w Berlinie pokazano dwa pociągi dużych prędkości. Pierwszy to Siemens Velaro przeznaczony dla Kolei Tureckich, drugi to Stadler EC250, przeznaczony jest do kursowania w Tunelu Gotarda.
To pierwsza publiczna prezentacja EC250, który otrzymał nazwę Giruno. W każdym z pojazdów do ich dyspozycji będą 403 miejsca siedzące: 117 w klasie pierwszej i 286 w klasie drugiej, a także 17 miejsc w wagonie restauracyjnym. Pociągi będą kursować na trasach transalpejskich w relacji Zurych – Mediolan, a później także w relacji Frankfurt – Mediolan z wykorzystaniem najdłuższego na świecie tunelu kolejowego pod Przełęczą św. Gotarda. Rozwiną prędkość do 250 km/h. Co istotne – pojazd jest niskopodłogowy. Więcej na jego temat piszemy
tutaj.
Siemens Velaro pokazywany na Innotrans jest z kolei jednym z siedmiu składów zespolonych dla Kolei Tureckich. Koleje Tureckie (TCDD) złożyły zamówienie na siedem pociągów dużych prędkości Velaro w 2013 roku. Kontrakt o wartości 285 mln euro objął dostawę pojazdów oraz siedmioletnie utrzymanie. Pociągi Velaro D zamówione przez Koleje Tureckie przewożą 519 pasażerów i osiągają prędkość eksploatacyjną 300 km/h. Pociągi mają być użyte do obsługi linii KDP Ankara – Konya oraz Ankara – Istambuł.
Więcej zdjęć taboru wystawianego na Innotrans 2016 można obejrzeć
tutaj.