Partnerzy serwisu:
Biznes

Velaro D dopiero w grudniu 2013 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
28-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 28 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Velaro D dopiero w grudniu 2013 roku
Szesnaście nowych pociągów Velaro D zamówionych przez Deutsche Bahn, które mają być następcami składów ICE3 – wyjadą na szyny później niż planowano. Oznacza to, że niemiecki koncern będzie musiał odłożyć plany uruchomienia połączeń do Londynu pod kanałem La Manche w 2013 roku.

Siemens, producent pociągów Velaro D, może dostarczyć pociągi najwcześniej na koniec 2013 roku. Ostatnie składy mają wyjechać na tory dopiero w 2015 roku. Siemens uzasadnia to opóźnienie problemami z nierzetelnymi dostawcami. Po tej informacji rada nadzorcza Deutsche Bahn zobowiązała szefa koncernu Ruedigera Grube do wywierania nacisku na prezesa Siemensa Petera Loeschera, aby przyspieszył produkcję.

Deutsche Bahn bardzo zależy na szybkiej dostawie pociągów, gdyż wiąże z nimi dalekosiężne plany. Koncern planował obsłużyć tymi wielosystemowymi jednostkami nową linię kolejową dużych prędkości z Rihn-Rhone do Marsylii. Podróżni mieli z nich skorzystać już wiosną 2012 roku.

Niemiecki przewoźnik nigdy jednak nie ukrywał, że docelowo chce pociągi skierować do Londynu i uruchomić regularne połączenia z niemieckich miast ze stolicą Anglii. DB planowało uzyskać już w 2013 roku dopuszczenie Europejskiej Agencji Kolejowej (ERA) do poruszania się w tunelu pod kanałem La Manche. Dzięki temu DB będzie mogło uruchomić połączenia kolejowe z Frankfurtu przez Brukselę do Londynu, stwarzając tym samym konkurencję dla Eurostara, który w tej chwili jest monopolistą, jeśli chodzi o połączenia kolejowe pod kanałem La Manche. Wszystko wskazuje jednak na to, że niemiecki przewoźnik będzie musiał odłożyć te plany w czasie.

Pocieszeniem dla Deutsche Bahn może być fakt, że brytyjski konkurent niemieckiego giganta – Eurostar również zamówił niemal identyczne pociągi Siemensa, których dostawy także się opóźnią. Eurostar chce, aby pociągi ich składy (oznaczone jako Velaro E320) jeździły nie tylko na trasie z Londynu do Paryża, ale także do Frankfurtu przez Kolonię.

Velaro D będzie rozwijać prędkość do 320 km/godz. Deutsche Bahn kupiło 15 pociągów takich składów w 2008 roku za ok. 500 mln euro. Szesnasty pociąg został zamówiony w kwietniu tego roku. Ma zastąpić zniszczoną w sierpniu ubiegłego roku, jednostkę ICE-3M, która zderzył się na trasie z Frankfurtu do Paryża w Lambrecht (Pfalz) z ciężarówką i przewróciła się na torze. Pociągi Velaro jeżdżą już w Hiszpanii (Velaro E), w Rosji (Velaro RUS, czyli Sapsan) oraz w Chinach (Velaro CN).
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5