Siemens Mobility rozpoczął testy lokomotywy Vectron w celu uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji na terenie Francji.
Siemens Mobility sprzedał już ponad 1 750 szt. lokomotyw Vectron. Odbiorcami są klienci z 63 krajów Europy, w tym z Polski. W sumie przejechały już one ponad 700 milionów kilometrów obsługując korytarze prowadzące przez kraje dla których posiadają już wydane zezwolenia. Zależenie od wariantu, są to: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Niemcy, Węgry, Włochy, Holandia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Dania, Szwecja, Norwegia, i Polska. Na szczególną uwagę zasługują tu kraje skandynawskie, które nie tak dawno poszerzyły możliwości eksploatacyjne lokomotyw (
duńskie Vectrony umożliwiły właśnie zwiększenie liczby pociągów i ich wydłużenie na linii Hamburg - Kopenhaga)W ramach dalszej ekspansji i zwiększenia dystansu w zakresie liczby krajów w których możliwa będzie eksploatacja lokomotyw Vectron jest rozpoczęcie homologacji we Francji. Pierwsze testy na francuskiej sieci kolejowej odbyły się w czerwcu 2023 roku w Bretanii w Plouaret. Próby przeprowadzono we współpracy z instytutem badawczym Eurailtest.
– Liczymy, że także polscy operatorzy kolejowi wykorzystają możliwości nowego korytarza kolejowego i rozwiną swoją obecność na nowych rynkach, wspierając zrównoważony transport kolejowy – powiedział Jerzy Frejgandt, kierownik ds. sprzedaży lokomotyw w polskiej spółce Siemens Mobility.
W Polsce, dysponenci i przewoźnicy zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarz, Vectron, Smartron). Na co dzień korzystają z nich firmy: CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.