Przez cały lipiec polski oddział Siemensa Mobility testował lokomotywę Vectron 230 na krajowej sieci kolejowej i w Żmigrodzie. Docelowo elektrowóz zdolny kursować z prędkością 230 km/h ma być homologowany do takiej prędkości w Polsce i dostępny niemal „z półki”.
Tym razem testy Vectrona 230 były podzielone na dwa obszary (
pojazd był już w Polsce na wiosnę). W ramach pierwszego na torze testowym Instytutu Kolejnictwa pod Żmigrodem sprawdzano poziom zakłóceń emitowanych przez lokomotywę do sieci trakcyjnej. Kursowano tu w ciągu dnia z maksymalną prędkością 160 km/h (na taką pozwala tor), a nocami testy prowadzone były na CMK, gdzie między Psarami a Górą Włodowską elektrowóz był rozpędzany do 230 km/h.
– Równolegle prowadziliśmy także testy ESC/RSC – czyli kompatybilności lokomotywy z Europejskim Systemem Sterowania Ruchem (ETCS) na krajowej sieci. To ważne, bo na testowej lokomotywie są zamontowane nowe urządzenia pokładowe Siemensa – dodał Marcin Górecki, dyrektor marketingu i komunikacji w Siemensie Mobility. W przejazdach uczestniczyli maszyniści i inni pracownicy LTG Cargo Polska.
– Na tor testowy w Żmigrodzie wracamy w sierpniu. Celem jest autoryzacja Vectrona na 230 km/h w krajach gdzie jazda z tą prędkością jest już możliwa a w przyszłości także w Polsce – powiedział Górecki i dodał, że Vectrona na 230 km/h będzie można zobaczyć już we wrześniu na targach Innotrans w Berlinie. O tym co producent pokaże w stolicy Niemiec
pisaliśmy tutaj.