Zaprezentowany po raz pierwszy półtora roku temu Vectron w wersji dostosowanej do prędkości aż 230 km/h pojawił się w Polsce.
Vectrona 230 zauważył nasz Czytelnik na torze testowym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. - Vectron na 230 km/h przebywa w Polsce z jednej strony w związku z standardowymi aktualizacjami oprogramowania na naszych lokomotywach w krajach, w których mamy już dopuszczenia do ruchu. To element naszej strategii określanej „Vectron Evolution”, gwarantującej, że nasza lokomotywa jest na rynku pojazdem zawsze najbardziej aktualnym i nawet wcześniej nabyte Vectrony można doposażać w najnowsze funkcje, niedostępne jeszcze w momencie zakupu – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Waldemar Lorbiecki, kierownik ds. wsparcia technicznego w polskim oddziale Siemens Mobility.
- Nowe sprawdzane funkcjonalności pozwolą m.in. na zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa pracy maszynistów. Z drugiej zaś strony przygotowujemy się także i realizujemy aktywności związane ze zwiększeniem prędkości lokomotywy Vectron do 230 km/h w przyszłości m.in. w Polsce – wyjaśnia.
Dwa lata temu podczas targów Innotrans Siemens i České Dráhy
zaprezentowały wspólnie tę wersję lokomotywy Vectron, zapowiadając dopuszczenie jej do ruchu pociągów międzynarodowych w 2025 roku. Dla tej prędkości
zakupiono też bardzo komfortowe wagony. Na polskich torach taką prędkość będzie można osiągnąć
prawdopodobnie w grudniu 2025 roku.