Prezentacja najnowszych wagonów zbudowanych przez Siemensa i Skodę podczas targów InnoTrans w Berlinie, była dla operatora České dráhy okazją do poinformowania, że za kilka dni rozpoczną one regularne kursowanie z Pragi do Berlina.
Siemens mocno promuje swoje najnowsze wagony, które w połączeniu z wielosystemowymi lokomotywami Vectron homologowanymi w bardzo wielu europejskich krajach, mogą stanowić łatwo dostępne zestawy "z półki" dla przewozów międzynarodowych. W Berlinie można było zobaczyć trzy wagony przeznaczone dla Czechów, z których dwa - wagon restauracyjny i sterowniczy, nie są jeszcze włączane do pociągów.
– Pociągi ComfortJet stanowią najważniejszy element obecnej oferty Českých dráhy. Są one wyposażone w najnowocześniejsze funkcje i oferują pasażerom niezrównany komfort podróży, niezależnie od tego, czy podróżują w celach biznesowych, czy rekreacyjnych. Obecnie jeździmy już nimi w konfiguracji ośmiowagonowej, bez wagonu sterowniczego i restauracyjnego, które producent powinien zacząć nam dostarczać 2025 roku (są wyprodukowane, lecz nie mają jeszcze homologacji - dop. red.). Doraźnie do składów dołączamy więc starszy wagon restauracyjny, aby nasi pasażerowie nie byli pozbawieni możliwości spożycia posiłku na pokładzie - powiedział Michal Krapinec, prezes przedsiębiorstwa České dráhy
Na razie pojazdy,
które opisaliśmy tutaj, jeżdżą od kilku tygodni z Ostrawy do Pragi (na razie, z uwagi na powódź, ruch do Ostrawy odbywa się z problemami). Jednak ich przeznaczenie jest kursowanie z prędkością 200 km/h (a za kilka lat - 230 km/h) z Pragi do Berlina i Hamburga. Tak będzie już od 29 września. Dwa pociągi złożone z wagonów ComfortJet będą kursować w regularnej konfiguracji na trasach EC 178/175 i EC 176/177 Berliner Praga - Berlin i z powrotem.